رئیس‌جمهور آمریکا با بیان این‌که احتمالاً به خاورمیانه سفر خواهد کرد، اعلام کرد که در حال حاضر برنامه‌ای برای سفر به عربستان ندارد.

 پس از آن‌که رسانه‌های آمریکایی از سفر احتمالی «جو بایدن» به عربستان در پایان ماه جاری خبر داده بودند، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که در حال حاضر برنامه‌ای برای بازدید از عربستان ندارد.

طبق گزارش المیادین، جو بایدن امروز (جمعه) در جمع خبرنگاران گفت که احتمالاً به خاورمیانه سفر خواهد کرد، اما در حال حاضر هیچ برنامه فوری برای سفر به عربستان سعودی ندارد.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه و در همین حین اضافه کرد که این سفر در آینده نزدیک امکان‌پذیر است.

او با بیان اینکه احتمالاً در سفر به خاورمیانه با سران رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های عربی دیدار می‌کند، تأکید کرد: «اعلام اوپک برای افزایش تولید نفت گام مثبتی است، اما مطمئن نیستم که کافی باشد.»

این در حالی است که روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» روز گذشته (پنج شنبه) گزارش داد که بایدن تصمیم دارد در پایان ماه جاری میلادی به عربستان سفر و با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و سران کشور‌های حاشیه خلیج فارس، مصر، عراق و اردن دیدار کند.

سی‌ان‌ان نیز گزارش داده بود که بایدن و بن‌سلمان پس از دستیابی به دو توافق بزرگ در مورد افزایش تولید نفت و تمدید آتش‌بس در نظر دارند که در پایان ماه جاری میلادی دیداری با یکدیگر داشته باشند.

واشنگتن پست هم در همین زمینه گزارش داد که بایدن در نظر دارد اواخر ماه ژوئن پس از توقفی در فلسطین اشغالی برای دیدار با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از ریاض نیز بازدید کند.

اما «کارن ژان پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید دیروز در نشست خبری خود در کاخ سفید تأکید کرده بود که تصمیم بایدن مبنی بر مطرود بودن عربستان همچنان پابرجاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۴:۵۲ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
اقای بایدن در شان شما نیست که با عرعرپستان هم کلام شوید. همین که با ایران میجنگید شما را موجه جلوه میدهد. بیا با هم بجنگیم. از دوستی با احمقها بپرهیز که خودت الزایمر داری و مغزت پوسیده است با این دیوانه همنشینی کنی کمال همنشین در تو اثر خواهد کرد و همان نیمچه عقلی هم که داری از دست میدهی. دشمن دانا (ایران) از زمین بلندت میکند و با کمر چنان بر زمین میکوبدت که از جا برنخیزی ولی با عرعرپستان که نادان دوست است مپر. چون پر پرت میکتد از سر نادانی. ولی کتک از ایران خوردن برای تو ابرو ایجاد میکند. اقای جو بایدن دشمن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
عربستان فهمیده دیگه نمیتونه رو امریکا زیادی حساب واز کنه
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۲:۲۶ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
عرعرپستان هیچ عرضه ای برای دوستی با ابرقدرتی مثل امریکا را ندارد. نه پول دارد نه نفتی میدهد. دیگر چه بدرد امریکا میخورد؟ شیر خشک هم ندارد خاک بر سر که به امریکا بدهد. به نفع امریکا نیست که با بن سلمان رابطه برقرار کند. رابطه باید سود اور باشد. عرعرپستان چه سودی به امریکا رسانده جز ناز و کرشمه و فدایت شوم و قول و قرار الکی؟ نیروی نظامی هم ندارد به اکراین اعزام کند.
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۲:۲۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
خدا را چه دیدید شاید مجبور به نشستن در فردوگاه ایرانی شد.
آخرین اخبار