امام جمعه یزد گفت: امام خمینی (ره) به مردم عشق می‌ورزید و با اتکال به خدا و پشتوانه مردم حرکتی ماندگار پایه گذاری کرد.

آیت الله ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد با اشاره به ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره) به تشریح ابعاد شخصیتی امام پرداخت و گفت: امام ایمان حقیقی به خدا داشت و به مردم عشق می‌ورزید و هیچ حرکتی را بدون رضای خدا انجام نداد.

او گفت: امام یک لحظه فکر ریاست نکرد و به دنبال اسم و رسم نبود و هرگز راضی نبود، اسم او در جریان‌ها و حوادث، بر سر زبان‌ها باشد.

آیت الله ناصری گفت: امام با خدا معامله کرده بود و حرکتی را بر اساس آرمان‌های پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) پایه گذاری کرد تا جامعه ما، اسلامی و دینی شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: پیش از انقلاب فساد آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در جامعه ما آشکار بود، اما امام حاکمیت بهائیت و صهیونیست‌ها را کنار زد و با ریشه کنی شاهنشاهی و جریان استکباری در ایران، حاکمیت اسلام و خدا را جاری ساخت.

او حضور مردم در خیابان‌ها و مخالفت با دستگیری امام در روز ۱۵ خرداد سال ۴۲ را عاملی مهم در پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: ایستادگی علما و جوان‌ها و پذیرش شکنجه‌ها و تداوم پایمردی‌ها در مقابل آمریکا، به کنار زدن آمریکا و پیروزی اسلام منجر شد.

امام جمعه یزد انتصاب رهبر معظم انقلاب به رهبری پس از امام را انتصابی بدیل دانست و گفت: ایشان در این سی و چند سال آرمان‌های امام را به خوبی پیش برده و عظمت و عزت ملت ایران را حفظ کرده است.

آیت الله ناصری توصیه کرد: مردم یاد امام و شهدا و ایثارگری‌های مجاهدان راه حق را زنده نگه دارند و اجازه ندهند برخی به خاطر پول و دنیا به انقلاب ضربه بزنند.

امام جمعه یزد شکست خط تحریم و فشار‌های کمرشکن را به عنایت خدا و مقاومت مردم دانست و بر تداوم راه شهدا همچون سردار سلیمانی تاکید کرد.

ایشان استغاثه کودکان به حضرت، ولی عصر و اجرای سرود سلام فرمانده در شهر‌ها و روستا‌ها را مرهون میراث ماندگار امام و جریان انقلاب دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار