مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اصفهان گفت: به دلیل خشک شدن تالاب گلپایگان با کمترین وزش باد شاهد ریزگردها در شهر گلشهر، گلپایگان و روستاهای شهرستان هستیم .

محمدعلی کاظمی امروزدر نشست مشترک شهرداران و اعضای شورای شهر گلپایگان گفت: به دلیل خشک شدن تالاب گلپایگان با کمترین وزش باد شاهد ریزگرد‌ها در شهر گلشهر، گلپایگان و روستا‌های شهرستان هستیم که منشأ اصلی این مشکل ریشه داخلی دارد.

طی سه سال گذشته در خصوص ریزگرد‌های شهرستان در منابع طبیعی کشور پیگیری‌هایی انجام شد و طی بازدید‌های صورت گرفته مشخص شد که شهرستان گلپایگان به یک منطقه بیابان زدایی تبدیل شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در مورد مساحت حدود ۷ هزار و ۱۰۰ هکتاری تالاب شور گلپایگان، پرداخت وگفت: مطالعاتی تا سه ماه آینده برای تالاب شور گلپایگان آماده خواهد شد تا روند بیابان زدایی در این تالاب مانند کویر لوت انجام شود، از محل اعتبارات بیابان زدایی ملی استانی تأمین اعتبار می‌شود.

او می‌گوید: در بالادست تالاب شور گلپایگان در محلی به نام تخت عباس به منظور هدایت سیلاب‌ها به سمت تالاب شور گلپایگان دو پروژه آبخیزداری اجرا شده است، اما گردو و غبار‌ها و فرونشست زمین در شهر گلشهر منشأ آن برداشت بی‌رویه آب از چاه‌های این منطقه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.