دانشمندان دانشگاه هاروارد با هدف بازگرداندن جوانی به انسان، موفق به انجام این کار برای موش‌ها شدند.

دانشمندان آمریکایی پس از دوره‌های طولانی آزمایش موفق به «جوان‌سازی» موش‌های پیر شدند و ناپدید کردن همه بیماری‌های پیری در این حیوان شدند.

این آزمایش در آزمایشگاه‌های دانشکده پزشکی هاروارد تحت نظارت دیوید سینکلر زیست شناس مولکولی این دانشگاه انجام شد.

سینکلر و تیمش با استفاده از پروتئین‌هایی که می‌توانند یک سلول بالغ را به سلول بنیادی تبدیل کنند، سلول‌های پیر را در موش‌ها به سلول‌های جوان اولیه بازسازی کردند.

در اولین پیشرفتی که توسط این دانشمند و تیم او انجام شده، موش‌های پیر با بینایی ضعیف و شبکیه آسیب دیده ناگهان دوباره قادر به دیدن شدند.

سینکلر که ۲۰ سال گذشته خود را صرف مطالعه راه‌های «جوان‌سازی» موجودات کرده است، می‌گوید: اگر پیری را معکوس کنیم، این بیماری‌ها نباید اتفاق بیفتند.

این دانشمند آمریکایی افزود: ما امروز فناوری داریم که به واسطه آن خواهیم توانست صد‌ها سال بدون نگرانی در مورد سرطان در ۷۰ سالگی، بیماری قلبی در ۸۰ سالگی و آلزایمر در ۹۰ سالگی زندگی کنیم.

سینکلر ادامه داد: "ما می‌دانیم که وقتی سن عضوی مانند مغز موش را معکوس می‌کنیم، بیماری‌های پیری از بین می‌روند، حافظه برمی گردد و دیگر زوال عقل وجود نخواهد داشت.

این دانشمند آمریکایی افزود: "من معتقدم در آینده، به تاخیر انداختن و معکوس کردن پیری بهترین راه برای درمان بیماری‌هایی خواهد بود که بیشتر ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. "

منبع: سی ان ان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.