مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق گفت: کارخانه آهن اسفنجی با اشتغال‌زایی مستقیم ۹۰۰ نفر و ظرفیت تولید ۱/۷ میلیون تن کلنگ‌زنی شد.

مجتبی حمیدیان گفت: با توجه به افق ۱۴۰۴ جمهوری اسلامی ایران باید ۵۳ میلیون تن آهن اسفنجی تولید که تاکنون با طرح‌هایی که در دست اجرا است ۴۵ میلیون تن می‌شود و نزدیک به ۷ میلیون تن ظرفیت خالی داریم.

او گفت: در کشور‌هایی که دارای منابع عظیم گازی هستند برای فرآیند تولید فولاد، محصول میانی که قرار است از گندله تبدیل به فولاد و در کارخانجات ذوب از آن به عنوان خوراک استفاده شود، از آهن اسفنجی استفاده می‌کنند.

او می‌گوید: در بافق به خاطر گندله به عنوان خوراک ورودی و تولید پنج میلیون تن گندله‌ای که داریم، عدد ۱/۷ میلیون تن برای شهرستان در نظر گرفته شده است.

حمیدیان گفت: احداث این کارخانه می‌تواند مشکل اشتغال و بیکاری جوانان بافقی را رفع و سرمایه زیادی وارد شهرستان کند و همچنین باعث استفاده از متخصصان بومی شود و جوانان و بافت اجتماعی بافق را در وضعیت مطلوب‌تر از وضع فعلی قرار دهد.

او گفت: کارخانه‌ای که برای شهرستان بافق در نظر گرفته شده به صورت ۲ محصول آهن اسفنجی سرد و HBI است که این محصول قابلیت صادرات و استفاده در کارخانجات داخلی را نیز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.