شهادت یک خبرنگار دیگر به دست عوامل رژیم صهیونیستی، بار دیگر، نگاه‌ها را به سوی جنایت رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران جلب کرد.

روز چهارشنبه بود که وزارت بهداشت فلسطین از به شهادت رسیدن یک خبرنگار دیگر به نام شهید «غفران هارون حامد وراسنه» ۳۱ ساله با گلوله عناصر رژیم صهیونیستی در ورودی اردوگاه «العروب» در شمال الخلیل خبر داد؛ مسأله‌ای که بار دیگر نگاه‌ها را به سمت جنایات این رژیم در مقابله با حق آزادی عمل خبرنگاران جلب کرد.

وزارت بهداشت فلسطین روز چهارشنبه در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرده بود شهید وراسنه، بر اثر اصابت گلوله‌ای که سینه وی را از سمت چپ هدف قرار داده بود، به شهادت رسید. شهادت این خبرنگار بار دیگر نگاه رسانه‌ها را به تنش آفرینی اشغالگران اسرائیلی معطوف ساخت. پس از این رخداد، شبکه الجزیره در گزارشی اعلام کرد: ادامه تنش آفرینی اشغالگران اسرائیلی، می‌تواند جرقه انفجار در اوضاع مناطق اشغالی فلسطین باشد.

سمیر ابو شماله، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در کرانه باختری نیز گفت: غفران وَراسنه، خبرنگار شهید فلسطینی دیگری است که در ورودی اردوگاه العَرّوب در شمال شهر الخلیل در تیراندازی یکی از سربازان اشغالگر به اتهام تلاش برای حمله با چاقو، ترور شد. همانطور که در تشییع جنازه شیرین ابو عاقله رخ داد، اشغالگران به قتل اکتفا نکردند و مانع از ورود پیکر شهید خبرنگار غفران وراسنه به اردوگاه العروب برای آغاز مراسم تشییع آن شدند. نظامیان صهیونیست همچنین با نارنجک صوتی به فلسطینیان حمله کردند. اما این نخستین باری نبود که عناصر رژیم صهیونیستی دست به چنین جنایتی می‌زدند.

شهادت شیرین ابوعاقله

ماه گذشته بود که عناصر رژیم صهیونیستی یک خبرنگار فلسطینی – آمریکایی به نام «شیرین ابوعاقله» را که گزارشگر شبکه خبری الجزیره محسوب می‌شد، از ناحیه سر مورد اصابت قرار دادند و به شهادت رساندند. شیرین ابوعاقله ۲۵ سال بود که خبرنگار الجزیره محسوب می‌شد. او یکی از خبرنگاران فعال در خاورمیانه بود که اخبار مربوط به فلسطین را پوشش می‌داد.

شیرین ابوعاقله

شهادت این خبرنگار به دست عوامل رژیم صهیونیستی، اما پوششی وسیع در رسانه‌های منطقه و جهان داشت و واکنش‌های مختلفی را نیز در سطح بین المللی برانگیخت. شبکه الجزیره اعلام کرد که پرونده ترور خبرنگار خود در فلسطین به دست عناصر رژیم صهیونیستی را به دادگاه بین‌المللی کیفری ارجاع خواهد داد.

ماجرا تا آنجا پیش رفت که یک هیئت اروپایی تلاش کرد تا در سفر به سرزمین‌های اشغالی درباره ترور شهید ابو عاقله تحقیق کند؛ تلاشی که با در بسته مواجه شد. این هیئت رسمی پارلمان اروپا پس از جلوگیری اسرائیل از ورود رئیس این هیئت به قدس و جلوگیری از ورود همه اعضای این هیئت به نوار غزه مجبور شد سفر خود به سرزمین‌های اشغالی را لغو کند.

"گریس او سالیوان" یکی از اعضای این هیئت در گفتگو با الجزیره گفت: قرار بود روز یکشنبه برای تحقیق درباره ترور شیرین ابو عاقله به قدس سفر کنیم، ولی اسرائیل از این سفر جلوگیری کرد.

شپتشییع جنازه شیرین ابوعاقله

تشییع جنازه شیرین ابوعاقله

این در حالی است که مقامات آمریکایی نیز پس از مشاهده ابعاد واکنش‌ها به جنایت ترور شهد ابوعاقله، تلاش کردند ژست مستقل بودن از رژیم صهیونیستی را بگیرند. در همین راستا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت از مسئولان صهیونیست انتظار پاسخگویی کامل در این‌باره را دارند.

سابقه رژیم صهیونیستی در تیراندازی به سوی خبرنگاران

اما سابقه رژیم صهیونیستی در تیراندازی به خبرنگاران به همین موارد محدود نمی‌شود. روزنامه لوموند چندی پیش با استناد به آمار سازمان گزارشگران بدون مرز اعلام کرده بود، از سال ۲۰۰۰ تاکنون بالغ بر ۳۵ خبرنگار حین انجام وظیفه در اراضی اشغالی کشته شده‌اند.

این در حالی است که برخی منابع، شمار این موارد را بیشتر می‌دانند و اعلام می‌کنند نظامیان اشغالگر از سال دو هزار تاکنون ۴۸ خبرنگار فلسطینی را به شهادت رسانده اند؛ اقداماتی که باید گفت دیگر نقاب از چهره این رژیم افکنده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
در هر کشوری خبرنگاری پاشو از گلیمش دراز تر کند تنبیه میشود. حتی در کشور ما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
هیچ کشوری جز رژیم صهیونیستی نیست که این همه خبر نگار را در صحنه تهیه خبر ترور کرده باشد بی خود حرف چرت نزن در کشور ما کدام خبرنگار در حین تهیه خبر توسط نیروهای امنیتی و انتظامی کشته شده حتی یک مورد را شما نمی توانید نام ببرید اگر هم چنین اتفاقی بیافتد حتماً فرد خاطی محاکمه و مجازات می شود این آمریکا و اسرائیل و مزدورانشان هستند که مثل آب خوردن آدم بی گناه می کشند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
کسی تردید نباید کنه تو کشتن اینها، حمایت از هر ظلمی،بدتر از اون ظلمه حالا میخواد اختلاس باشه، آدم کشی باشه، کشتار زنان و کودکان باشه، هدف و دشمن اصل ظلمه تو هر لباسی که میخواد باشه.
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۳:۰۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
اسرائیل خیلی وقته نقابش افتاده ولی چون لابی زور و زر پشتش هست ادامه داده امیدوارم خفت این رژیم منحوس را به چشم ببینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
اسراییل داره تک تک جوون های مارو چه در سوریه و چه در کوچه های تهران میکشه….
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
اسراییل به مردمش ظلم نمی کنه؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
مردمش به مردم دیگه ظلم نمی کنن؟ مردمش آدمن اصلا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
در پلیس آگاهی مشهد یک افسر پرونده آدم ربایی با متهم همدستی کرده و حق و ناحق شده ، این افسر و امثال این افسر از رژیم صهیونیستی بدترند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
به جفنگ گویی افتادید هر کس در ایران زندگی کنه کاملاً می دونه که چنین چیزی در ایران احتمالش نزدیک به صفره یک آدم ربا با یک افسر پرونده همدستی کنه و حقو ناحق کنه آن فرد ربوده شده تکلیفش چه شد ووو؟ آخه یک داستانی بسازید که لااقل دو نفر قبول کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
با کیا میشیم هشتاد ملیون چشمهاشون رو بستند وخودشونو به خواب زدند نابودی کشورشون نمیبینند وهی از این رزیم حمایت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
سلام
باید دولت ایران خبرنگار بکشه تا دنیا به هم بریزه...
الان در اسرائیل نه سلبریتی جرات داره پست بزاره ،نه روزنامه‌نگار ...
United States of America
Hossein
۱۶:۰۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
ما آخر نفهمیدیم این مدیان حقوق بشر که کلوی نداشته خودشون فقط برای جهان سومیها پاره و ادعای انسان دوستی و قانون مداری می‌کنند کجا هستن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
برو از تک تک فلسطینی ها بپرس دوست داری تو ایران زندگی کنی یا کنار اسرائیلی ها بعد بیا اینجا بگو حقوق بشر کر نمیشنوته. تو نمیشنوی اون خوب میشنوه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
آقای ۲۱:۲۵ حالت خیلی بده امیدوارم خوب بشی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
صهیونیستی ها نمی ترسن چون آمریکا پشتشونه
می تونم می کنم می تونی انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
رژیم ...اسرائیل الان حدود ۷۵ ساله پابرجاست و هرروز ادم میکشه جنایت میکنه تو ایران براحتی بارها ترور کرده متاسفانه حکومت ایران فقط حرف میزند وتهدید میکند در عمل هرگز انتقام نگرفته است!
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۰۵:۵۶ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
عجله نکن انشاء الله که زنده باشی ونابودی اسراییل و مسجد شدن کاخ سفید رو باچشم خودت ببینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
پدر صنایع موشکی اسرائیل رو ندیدی ترور شد! تو کوچه داشت بازی می کرد مرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
باسلام و احترام...
پرونده ای د آگاهی مشهد در دست تحقیقات داریم که از یک عده آدم ربا شکایت کردیم ولی متاسفانه افسر آگاهی مشهد واقع در میدان جام عسل شعبه جنایی از متشاکی و متهم پرونده رشوه گرفته و مستندات رو هم به حفاظت آگاهی دادیم ولی متاسفانه هیچ برخوردی صورت نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
بله تحقیقات آلبانی نشین ها همیشه این شکلی هستند ، ولی امید وارم نیروی انتظامی این موضوع را رسیدگی و اگر چنین چیزی هست رسیدگی و اگر دروغ است که به احتمال 99% دروغ است با شما برخورد جدی کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
آقای ناشناس 11:24 که برای ما کاملاً شناخته شده ای ، من می توانم قسم یاد کنم که دروغ می گویی ولی خودت هم بدان که این حرف ها اینقدر تکراری و بی ارزش شده که کسی دیگه در ایران آنها را باور نمی کند مگر اینکه با چشم خود ببیند چون همه مردم خوب می دانند که این ادعاها بیشتر از کسانی صادر می شود که دست در دست صهیونیست ها و آمریکا هزاران جنایت در ایران و عراق و ووو مرتکب شده اند و الان هم در آلبانی تحت حمایت رژیم خونخوار صهیونیستی هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
عزیز تو ایران ۹۰٪ مامورها رشوه بگیرند خدا نسل این آدمارو ریشه کن کنه
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۱۴:۳۸ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
آلبانی نشین عزیز، شماها که در کمپ رجوی مشکلی با دام عسل نداشتید!!! ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
آقای ۱۳:۲۳،خداوند ریشه همه مفسدین و منافقین و فتنه گران و تجزیه طلب ها و اشرار و دروغگویان و دشمنان ایران اسلامی را از روی زمین بکند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
کدام نقاب ؟ 74 سال جنایت و اشغال و ترور و تجاوز ، کشتار های صبرا و شتیلا ، میلیون ها آواره و تخریب هر روزه منازل و شهرک سازی بر آوار خانه فلسطینیان ، . . و . . . و . . .
کئام نقاب برای کور دلان و خفاشان و حیوانات که حقایق را نمی بینند بود و نبود نقاب نه تنها فرقی ندارد بلکه لزومی هم ندارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
بالاخره اینگونه نیست که یک روزه همه اتفاقات پاسخ دهد سرنوشت همه حکومت های ظالم دهها سال طول کشیده تا سرنگون شوند شاید یکی از دلایل تداوم عمر این حکومت ها امتحان الهی از مدعیان است و لذا به نظر می رسد این رژیم به آخر خط نزدیک می شود اما خیلی ها روسیاه شدند در قضیه فلسطین و اگر این رژیم چهل سال پیش نابود می شد عربهایی که امروز ذلت سازش را پذیرفته اند خود را قهرمان مبارزه با رژیم صهیونیستی جا می زدند و چه بسا ایران را همدست آن رژیم خونخوار و لذا باید صبر فعال و همراه با مقاومت نمود تا ببینیم اراده الهی کی برای نابودی این رژیم تعلق می گیرد .
آخرین اخبار