جلوگیری از خاموشی های احتمالی با مدیریت مصرف برق

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: مدیریت مصرف برق می‌تواند جلوی قطعی و خاموشی‌ها را بگیرد.

سید احمد موسوی گفت: چند روزی است که شاهد گرمای هوا در استان هستیم و بر اساس پیش بینی‌ها، این گرما تا دوشنبه هفته آینده بیشتر خواهد شد.

او گفت:در استان ۶۰ درصد مصرف برق را مشترکین خانگی تشکیل می‌دهند و به همین دلیل هرسال در تابستان با افزایش ۳ یا ۴ برابری مصرف برق مواجه هستیم.

سید احمد موسوی گفت:مصرف برق در روز‌های عادی سال حداکثر ۴۰۰ مگاوات و در روز‌های گرم تابستانی بین ۱۵۴۰ تا ۱۶۰۰ مگاوات خواهد شد.

او گفت: مدیریت مصرف برق می‌تواند جلوی قطعی و خاموشی‌ها را بگیرد.

سید احمد موسوی گفت: قرار دادن دمای سیستم‌های سرمایشی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه، تمیز کردن فیلتر‌های کولر، درزگیری پنجره‌ها، استفاده از نور طبیعی، و خاموش بودن وسایل پرمصرف مانند ماشین ظرفشویی و لباسشویی، اتو و جاروبرقی در ساعات اوج مصرف از ۱۲ تا ۱۷ از کار‌هایی است که می‌تواند در کاهش مصرف برق موثر باشد.

او گفت: با مشترکین بخش کشاورزی تفاهم نامه‌ای امضاء کردیم که در صورت رعایت آن و خاموش بودن چاه‌ها در ساعت‌های اوج مصرف به مدت ۵ ساعت محاسبه برق آن‌ها رایگان خواهد بود.

او گفت: مشترکین اداری هم طبق مصوبه هیات وزیران که اعلام شده است می‌توانند در ساعات اداری ۳۰ درصد و در ساعات غیر اداری ۶۰ درصد نسبت به دوره مشابه کاهش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.