آیین افتتاح ساختمان کتابخانه عمومی ولیعصر (عج) داورزن با حضور استاندار خراسان رضوی و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: امروز کتابخانه‌ها به عنوان فرهنگسرا‌های اجتماعی، دانشگاه‌های مردمی، آموزشگاه‌های غیررسمی و پایگاه‌های مردمی تنها به ارائه خدمات کتابخانه‌ای شامل امانت کتاب و سالن مطالعه بسنده نکرده اند و در تلاش هستند تا با برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع فرهنگی کتاب محور گامی موثر و مفید در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان گفت: علیرغم برخی از فواید فضای مجازی در راستای دسترسی آسانتر و سریعتر به منابع دانشی، اما هیچگاه نباید از این مسئله چشم پوشی کرد که کتاب جایگزینی ندارد زیرا که این منبع مکتوب بر خلاف فضای مجازی از اعتبار و ارزشی دانشی و اطلاعاتی موثق و بالایی برخوردار است.

او گفت: ساختمان پیشین این کتابخانه بصورت امانی در اختیار اداره کل کتابخانه‌های استان بود که پس از احداث ساختمان جدید، کتابخانه به این مکان نقل و مکان کرد. زمین ساختمان جدید کتابخانه توسط وارثین خیر محترم مرحوم، ولی الله میر ابوطالب به مساحت ۶۴۰ مترمربع به اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اهدا شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان  گفت: ساختمان این کتابخانه به متراژ ۲۲۰ مترمربع ساخته شده و برای ساخت و تجهیز آن بیش از ۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و کمک خیرین هزینه شده که تجهیز آن توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی انجام شده است.
کتابخانه عمومی ولیعصر (عج) شهرستان داورزن با منابع مکتوب بالغ بر ۱۵۰۰۰ نسخه و بیش از ۲۰۰ عضو در حال فعالیت است.

امور فرهنگی نباید تحت الشعاع مسایل اقتصادی قرار گیرد

یعقوبعلی نظری روز پنجشنبه در نشست با فعالان فرهنگی، اجتماعی و تشکل‌های انقلابی داورزن گفت: برای انجام فعالیت‌های فرهنگی نباید صرفا نگاه به حاکمیت باشد بلکه کار‌های فرهنگی ساده و روان، اثر بخشی بیشتری دارد.

استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از ظرفیت‌ها در حوزه فرهنگ، نیروی انسانی دغدغه مند، انقلابی و ارزشی است که برای نمونه حلقه‌های صالحین یکی از این موارد است که در حوزه کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارد.

او گفت: مساجد و جمع‌های کوچک با عاطفه، محور فعالیت‌های فرهنگی باشند، برنامه‌های فرهنگی نباید پیچیده و هزینه بر و منوط به اجرا در فرهنگسرا‌ها یا اردوگاه‌ها باشد.

نظری گفت: این شهرستان به عنوان میقات الرضا (ع) در دروازه ورودی غرب خراسان رضوی قرار دارد که افتخار میزبانی شایسته از زائران امام رضا (ع) نصیب مردمش شده است، ارتقای زیرساخت‌ها در کاهک و مسیر‌های دیگر شهرستان داورزن به عنوان ورودی استان در ارائه خدمات به زائران امام هشتم که قدم به این سرزمین مقدس می‌گذارند اهمیت دارد که باید از سوی نهاد‌های اداری و با رویکرد مردمی پیگیری شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: ایستگاه‌های صلواتی بین راهی داورزن برای ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی به زائران عبوری حرم مطهر امام رضا (ع) به ویژه در دهه پایانی ماه صفر یکی از ظرفیت‌ها و افتخارات فرهنگی این شهرستان به شمار می‌رود.

دیدار با خانواده معظم شهدا، ملاقات‌های مردمی، نشست با فعالان فرهنگی، اجتماعی و تشکل‌های انقلابی و حضور در شورای اداری برخی از برنامه‌های سفر استاندار خراسان رضوی به داورزن است.

استاندار خراسان رضوی با خانواده یک شهید در داورزن دیدار کرد

یعقوبعلی نظری در دیدار با خانواده این شهید دفاع مقدس گفت: امروز عزت، امنیت و استقلال همه‌جانبه نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون رشادت و از خود گذشتگی شهیدان، ایثارگران و خانواده‌های آنهاست.

استاندار خراسان رضوی گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی مستقل‌ترین کشور و ملت است و این استقلال سیاسی، هویت ملی و اعتقادی که در مسیر تعالی قرار دارد به برکت خون شهدا و جانفشانی ایثارگران حاصل شده است.

او همچنین با فرارسیدن ایام ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد گفت: قیام ۱۵ خرداد و پیروزی انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب اسلام است.

شهید 'علی صالح غفاری' در دوران دفاع مقدس طی عملیات والفجر ۸ د ر بهمن ماه سال ۱۳۴۶ به درجه شهادت نایل شد.

۵۰ مصوبه در شهرستان داورزن اجرا می‌شود

یعقوبعلی نظری گفت: این مصوبه‌ها به ویژه در حوزه احیاء قنوات، موضوع آبخیزداری و آب روستایی بوده است، البته تعدادی از مصوبات با توجه به بازدید‌های میدانی نیاز به بررسی بیشتر در استانداری دارد.

استاندار خراسان رضوی گفت: داورزن به عنوان یک شهرستان برخوردار محسوب می‌شود و این در حالی است که این شهرستان از محرومیت‌های جدی به ویژه در حوزه زیرساختی رنج می‌برد. بحران‌هایی از جمله سیل و مانند آن گریبانگیر این منطقه است که نیاز است مسوولان شهرستان و استان با عزم جدی، مشکلات این ناحیه را کاهش دهند.

او گفت: داورزن در استان خراسان رضوی باب الرضا (ع) محسوب می‌شود و نقطه ورودی زائران حرم قدس رضوی است که از این منظر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

رفع مشکلات ساکنان روستا‌ها مورد توجه جدی مدیران قرار دارد

 یعقوبعلی نظری در دیدار با مردم روستای صدخرو شهرستان داورزن گفت: مشکلاتی همچون اجرای طرح هادی، مرمت قنوات و حمایت از طرح‌های اشتغالزایی برخی از اولویت‌ها درمناطق روستایی است.

استاندار خراسان رضوی گفت: روستای صدخرو داورزن در حوزه فرهنگی ومسائل عمرانی از روستا‌های موفق منطقه به شمار می‌ورند، ۲ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای برخی طرح‌های عمرانی این روستا اختصاص می‌یابد.

او گفت: تکمیل واجرای طرح هادی این روستا، مرمت قنات و پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغالزایی این منطقه از سوی مسوولان شهری و استانی مورد توجه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.