یوسف نوری در نشست بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش شهرستان ملایر گفت: اکنون کمبود نیروی انسانی بزرگترین و مهمترین چالش این وزارتخانه است و امسال و از طریق برگزاری آزمون استخدامی ۳۸ هزار و ۸۱۳ معلم در قالب ماده ۲۸ جذب نهاد تعلیم و تربیت میشوند.
او در ادامه گفت: حدود ۱۵ هزار نیروی آموزشی در بخش ابتدایی نیز جذب شده و با توجه به اینکه سال چهارم دانشگاه فرهنگیان هستیم، برای آنها کارورزی گذاشتیم تا در سال تحصیلی جدید در کلاسهای درس حاضر شوند.
نوری گفت: امسال علاوه بر فارغالتحصیلان آموزش و پرورش، حدود ۶۰ هزار نیروی انسانی را به این وزارت آموزش و پرورش اضافه کردیم در حالی که سالهای گذشته این اتفاق نیفتاده بود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت و مجلس از حوزه تعلیم و تربیت، حمایت میکند.
او گفت: بودجه این وزارتخانه در امسال ۱۳ درصد افزایش یافته و حداقل حقوقها نیز برهمین اساس افزایش مطلوبی داشت به نحوی که حقوق ۲۵۰ هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش ۵۷ درصد بیشتر شده است .
وزیر آموزش و پرورش همچنین از اختصاص ۱.۵ میلیون یورو اعتبار از طریق سازمان انرژی اتمی برای انجام فعالیتهای درسی و آموزشی صلحآمیز هستهای در مدارس هم خبر داد.
او گفت: از هفته آینده با استفاده از برترین پروفسوری جهان برای معلمان زیست دورههای آموزشی برگزار و گواهی بینالمللی صادر میشود.
نوری با اشاره به انجام آموزش در محیط بلاکچین گفت: امروز زمان مشق نوشتن دانشآموزان نیست و با توجه به شعار سال باید به سمت فعالیتهای دانشبنیان برویم.
نوری از تجهیز ۱۳ هزار چشمه سرویس بهداشتی مدارس و تکمیل آنها در سالتحصیلی جدید نیز خبر داد.
او گفت: ۱۲ هزار مدرسه در سطح کشور به صورت کانکسی، خشتی و سنگی است که با کمک خیرین در حال نوسازی آنها هستیم.
این مقام کشوری گفت: اجازه دهید دانشآموزان از سر کلاس درس به بیرون بروند و با فضای بیرون و محیط اطراف خود آشنا شوند.
او گفت: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران کمبودهای ناشی از همه گیری ویروس کرونا گرفته ایم تا کلاسهای جبرانی در مجتمعهای آموزشی و پرورشی برقرار شود که این طرح از دوشنبه هفته آینده آغاز خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: برگزاری کنکور را قبول ندارم و چنانچه در برگزاری کنکور حوزه بندی به درستی انجام نشده باشد، اجازه نمیدهیم این آزمون در مدارس برگزار شود.
نوری گفت:هنوز اسیر برگزاری کنکور هستیم، در حالی که کنکور پذیرش دانشگاهی است و نظام پذیرش با آموزش باید جدا شود.
او گفت: قصد داریم کنکور را تشریحی و سه ساله کنیم و ضریب آن را قطعی بین ۴۰، ۵۰ و ۶۰ درصد قرار دهیم و با جدیت دنبال این کار هستیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: دربودجه امسال قدرت مانور ما بیشتر شده هرچند نتوانستیم به واسطه افزایش و پرداخت حقوقها، سرانه را پرداخت کنیم، در حالی که سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان سرانه پرداخت کردیم.
نوری همچنین درباره اجرای طرح رتبهبندی معلمان گفت: طرح رتبهبندی معلمان هنوز وقت دارد و از ۳۱ شهریور آغاز شده و دولت و مجلس برای اجرای این طرح همگام هستند و این اطمینان خاطر را به معلمان میدهیم که طرح به خوبی اجرا خواهد شد.
او گفت: با همت دولت و مجلس و همراهی شورای نگهبان طرح رتبهبندی معلمان به خوبی درحال اجراست به نحوی که در حکم اول این طرح ابتدا پنج هزار میلیارد تومان بود که در حال حاضر به ۳۸ هزار میلیارد تومان برای ۱.۵ سال رسیده است.
نوری گفت: در ساخت و سازها از محل سفرهای استانی دولت ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان علاوه بر بودجهای که داشتیم به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است و در بخش خیرین نیز اعتباراتی خوبی گذاشتیم که نوید موفقیت ها و انجام کارهای بزرگی را در این حوزه می دهد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: فضای فیزیکی هنرستانهای کشور حدود پنج هزار و ۷۰۰ هکتار است که تنها از یکهزار هکتار آن استفاده میشود و این فضا باید برای فعالیت دانشبنیانها درنظر گرفته شود و از سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه برای مهارت آ»وزی دانش آموزان استقبال می کنیم.
من یک هنر اموز هستم و از بین همکاران هنرآموز خود تنهایی که از طریق آزمون وارد شده اند بهتر از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان کار میکنند و علت هم اینه که اکثرا در بازار کار کرده اند و از تجربه ای که دارند در تدریس استفاده می کنند
درسته ده درصد نیروهای آموزش پرورش از طریق رانت وارد شدند .
اما نود درصد از طریق زحمت و تلاش. قبول شدن. ..اونی که میگه فوق لیسانس ریاضی هست و معلم نمیتونه ریاضی. حل کند ..اولا کم نیستند در آموزش پرورش که دکترای ریاضی دارند ..دوما
همان دکتر ریاضی هم نمیتواند پایه اول دبستان درس بده. باید دوره بکذراند
با این ساعت کار بیشتر از کارمندان حقوق میگیرن مدعی هم هستند .
واقعا باید به حال این آموزش و پرورش تاسف خورد که افرادی با سطح فرهنگ و فهم شما قراره معلم فرزندان ما باشند.. کسانی که با تست زنی هر چه بیشتر و کلاس خصوصی پیاپی و نه باز از یک سیستم آموزشی قوی حالا اینطور خودبرتر بین رفتار میکنن
.همه معلمان نهصت ت که پدرشان سهمیه ایثارگری داشته بدون آزمون فرستادند سه ماه دانشگاه فرهنگیان درس بخوانند و فارغ تحصیل شوند از دانشگاه فرهنگیان به حرف شما گوش دادند
اتفاقا چه دانشجویان مشتاق و پر انرژی در دانشکده های فنی و حرفه ای وجود داره که با انرژی و عشق میتوانند بهترین معلمان در هنرستان ها باشند
لطفا اینقدر چشم تنگ نباشید
بعد شما توقع دارید رتبه زیر پانصد کنکور که دبیری قبول شده همین پسر من رتبه سیصد انسانی بدون سهمیه بیاد دوباره آزمون بده
همین فله هایی ها که ورود پیدا میکنند انگیزه نخبه ها را کم میکنند برای ورود به آموزش پرورش
من خودم استادیار دانشگاه فنی و حرفه ای هستم و با تمام وجود عشق و علاقه و دانش و همین طور پتانسیل بالای این دانشجوها را برای تدریس شاهدم که خیلی از همکاران که از دانشگاه فرهنگیان هستند اموزش لازم را ندید ه اند و بسیاری از این دانشجویان ما از اونها تواناییهای بهتری دارند ضمن احترام به فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان
لطفا نیرو از دانشکده های فنی حرفه ای هم برای اموزش و پرورش هم جذب کنید و جلوی بیکاری این تحصیل کرده ها گرفته شود
سواد و شیوه درست انتقال مطالب هم چیزی نیست که تو
دانشگاهها یاد بدن
محمد در اهواز پدر و مادرش را از دست داده ،
کمی کم استعداد است و یارانه اش هم قطع شده است ،
مثل بقیه اعضای خانواده ام ظرفیت های زیاد دارد ،
معلمی ، محیط زیست ، تخصص پزشکی ، سد سازی ،
پیمان اشراقی.
سطح سواد اونا خیلی بالاتر از اساتیدی هس که شما ازشون مدرک گرفتین. ماده ۲۸ ایا در زمان انتخاب رشته اصلا توجهی ب دانشگاه فرهنگیان نداشتند...
ببینم من ماده ۲۸ باسوادم یا شما دانشگاه فرهنگی
یک فرهنگی بیار ببینم میتونه ی مسئله ریاضی حل کنه
یک دکتر ریاضی بیار ببینم میتونه اول درس بده
انقدر سوادتون بالاس چرا فرهنگیان قبول نشدید؟
خوشا ب حرفت