معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: روزانه ۱۶۰ هزار خادم و خادمیار در این ایام مشغول خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی هستند.

محمد توکلی گفت: امسال همزمان با ایام دهه کرامت، با اجرای ۳۷ برنامه ویژه و متنوع، شادی مؤمنانه و نشاط عمومی را بین زائران و مجاوران به ارمغان خواهیم آورد.

او گفت: یکی از برنامه‌های حرم مطهر رضوی طبق سنت دیرینه، مراسم تحویل کشیک و اجرای مراسم خطبه است که از صبح میلاد حضرت معصومه (س) آغاز و تا صبح ولادت حضرت رضا (ع) در صحن پیامبر اعظم (ص) ادامه خواهد یافت که این مراسم با حضور خدمه و خادمان خواهر و برادر انجام می‌شود.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: برنامه جشن خدمه نیز همه روزه از ساعت ۷:۱۵ صبح، به مدت ۴۵ دقیقه با اجرای مراسم فرهنگی همچون سخنرانی و مولودی‌خوانی برگزار می‌شود.

توکلی گفت: در این ایام مبارک بارگاه نورانی ثامن الحجج (ع) مزین به گل‌هایی است که توسط تولیدکنندگان گل به این آستان اهدا شده و حال و هوای خاصی را به زائران هدیه می‌دهد.

او گفت: دو پوش توسط هنرمندان آماده شده است که یک پوش همزمان با شب ولادت حضرت معصومه (س) و دیگری در صبح ولادت حضرت رضا (ع) روی ضریح پهن می‌شود و بیش از ۴۰ پرچم در مبادی ورودی حرم مطهر به اهتزاز در می‌آیند.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: همچنین خدمه در این ایام با آراستگی ظاهر آماده میزبانی از مهمانان و زائران علی بن موسی الرضا (ع) هستند که لباس‌های خدمت همه آنان مزین به شعار‌های «همه خادم‌الرضاییم» و «دهه کرامت مبارک باد» شده است.

توکلی گفت: در صبح میلاد حضرت رضا (ع) آئین نقاره‌نوازی با حضور تولیت آستان قدس رضوی و تولیت‌های اعتاب مقدس در عراق از ساعت ۶ تا ۸ و نیم صبح با سخنرانی، بیان معارف و مولودی‌خوانی توسط ذاکران اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

او گفت: یکی از برنامه‌هایی که همه ساله در این ایام با مشارکت مؤسسه جوانان بنیاد کرامت رضوی برگزار می‌شود اعزام خدام حرم علی بن موسی الرضا (ع) به سراسر کشور در قالب کاروان‌های زیر سایه خورشید است.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: در همین راستا ۱۷۰ خادم در قالب کاروان‌های زیر سایه خورشید به استان‌های مختلف کشور اعزام شدند تا فضای شهر‌ها را با عطر و بوی رضوی عطرآگین کنند.

توکلی گفت: خادمان امام رضا (ع) در مبادی تشرف زائران در راه‌آهن، فرودگاه و پایانه مسافربری حضور یافته و ضمن عرض خیر مقدم و خوشامدگویی با توزیع بسته‌های متبرک به استقبال آنان می‌روند.

او گفت: یکی از اقدامات محوری و مهم معاونت اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی را پیگیری و آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد است همچنین بخشی از این اقدام با تأمین منابع مالی و بخشی دیگر نیز با رایزنی و ریش سفیدی برای وساطت محقق خواهد شد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران حرم مطهر رضوی گفت: در همین راستا پارسال، ۱۸۰ زندانی با کمک خدام و خیرین آزاد شدند که از این تعداد ۸۸ نفر در ایام دهه کرامت آزاد می‌شوند و به کانون گرم خانواده باز می‌گردند.

توکلی گفت: در این ایام با کمک خیرین، هزار و ۵۰۰ وعده غذای متبرک در مناطق محروم و کم برخوردار توزیع خواهد شد و همچنین در شب و روز ولادت حضرت رضا (ع) بسته‌های متبرکی به خانواده ایثارگران سراسر کشور ارسال شده که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا روز میلاد به دست آنان خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.