ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران با کاهش ۵.۸۲ درصدی نسبت به هفته معاملاتی قبل، به ۲۷ هزار و ۸۸ میلیارد تومان رسید.

در طول هفته معاملاتی گذشته که از ۷ تا ۱۱ خرداد محاسبه می‌شود، شاخص کل بورس با ۱.۴۴ درصد کاهش به میزان ۲۲ هزار و ۵۰۸ واحد تغییر داشته و از تراز یک میلیون و ۵۶۴ هزار به یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحد رسید.

همچنین شاخص هم وزن که نشانگر رشد یا کاهش ارزش شرکت‌های کوچکتر بازار است، با کاهش حدود ۱.۶۳ درصدی مواجه شد و به میزان ۷ هزار و ۱۳۷ واحد تغییر داشت. این شاخص از محدوده ۴۳۶ هزار و ۷۹۵ واحد به ۴۲۹ هزار و ۶۵۷ واحد رسید.

کوروش آسایش تحلیلگر بازار سرمایه گفت: در هفته که گذشت شاهد وضعیت مناسبی در بازار سرمایه نبودیم و ۱۲ شاخص بورسی منفی و با افت بیش از ۱ درصد همراه بودند. علت وضعیت نابسامان بازار سهام، برآورده نشدن انتظارات آن از وضعیت سیاسی و اقتصادی است. 

همچنین در هفته گذشته شاهد حمایت‌هایی از قیمت سهام شرکت‌های بزرگ بودیم اما در مقابل شرکت‌های کوچک با افت همراه بودند و  شاخص هم وزن نسبت به سایر شاخص‌ها با افت بیشتری همراه بود. 

12 شاخص بورسی بیش از یک درصد افت کردندارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در هفته معاملاتی که گذشت با کاهش ۵.۸۲ درصدی نسبت به هفته معاملاتی قبل خود، از مبلغ ۲۸ هزار و ۷۶۲ میلیارد تومان به ۲۷ هزار و ۸۸ میلیارد تومان رسید.

حجم کل معاملات نیز، از ۴۷ میلیارد و ۱۳۲ میلیون سهم به ۵۰  میلیارد و ۷۱۷ میلیون سهم رسید که نسبت به هفته گذشته افزایش ۷.۶۱ درصدی را نشان می‌دهد.

12 شاخص بورسی بیش از یک درصد افت کردند

آمار‌ها حاکی از آن است که، ارزش معاملات در بازار بدهی که نشانگر میزان خرید و فروش اوراق است، ۱.۲۹ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش داشته و از هزار و ۲۷۵ میلیارد تومان به هزار و ۲۵۸ میلیارد تومان رسیده است.

همچنین ارزش معاملات بازار مشتقه که شامل اوراق آتی، اختیار معاملات، اوراق تبعی و... می‌شود با کاهش ۳۹.۶۰ درصدی از ۳۸ میلیارد تومان به ۲۳ میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) نیز با افزایش ۱۶.۱۴ درصدی از ۶ هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان به ۷ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان رسیده است.

12 شاخص بورسی بیش از یک درصد افت کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار