معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شیراز گفت: تشدید نظارت بر روند اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها و اصلاح قیمت کالا‌های اساسی با قوت ادامه دارد.

عبدالرسول حقیقی در جلسه کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار گفت: سیاست مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اقدامی موثر و تصمیمی راهبردی برای تحقق عدالت اجتماعی، حمایت از دهک‌های پایین جامعه، مبارزه با فساد و رانت و اصلاح ساختار اقتصادی است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شیراز با تأکید بر لزوم ایجاد هماهنگی، انسجام‌بخشی و نظارت دقیق و ساماندهی اقلام موردنیاز مردم، گفت: اجرای بهتر طرح مردمی سازی و اصلاح یارانه‌ها نیازمند همدلی، همراهی، پیگیری، جدیت و تلاش مضاعف همه مدیران دستگاه‌های اجرایی است و انتظار می‌رود تا با بکارگیری تمام ظرفیت‌های خود، در راستای کمک و هم افزایی در حوزه بازرسی از بازار تلاش کنند.

نماینده فرماندار در کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار شهرستان شیراز، از حضور مستمر و موثر تیم‌های نظارتی در بازار، نظارت بر مراکز تولید و توزیع عمده و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در قالب طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی خبر داد و گفت: در حال حاضر در تامین هیچ یک از کالا‌ها کمبودی نداریم و علاوه بر نظارت بر قیمت‌ها، شبکه توزیع کالا‌های اساسی همچون شکر، روغن، مرغ، تخم‌مرغ، نان و دیگر اقلام و رصد انبار‌ها با هدف پیشگیری از احتکار احتمالی نیز زیر ذره بین تیم‌های گشت مشترک نظارت بر تنظیم بازار شهرستان قرار دارد.

حقیقی همچنین اقناع سازی افکار عمومی و اتحادیه‌ها را برای اجرای بهتر این طرح مورد تاکید قرار داد و از مردم خواست تا در مواجه با کمبود مواد غذایی، عدم رعایت قیمت‌های مصوب و گران فروشی با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند.

او گفت: درگشت ویژه بازرسی اصناف به منظور کنترل و نظارت بر قیمت در هفته اول خردادماه ۱۴۰۱ جمعا ۱۲۵۲۳ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی، تولیدی و توزیعی، فروشگاه‌های بزرگ زنجیره ای، نانوائی‌ها و ... انجام شد که در این میان به ۳۱۸ واحد متخلف اخطار کتبی داده شد، ۷۹۹ واحد متخلف شناسایی و برای صدور رای به مراجع قضائی و اداره تعزیرات حکومتی معرفی و ۵ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار