رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دستگاه های متولی، از هم اکنون برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع گلستان برنامه ریزی نکنید منتظر برخورد قضایی باشید .

حیدر آسیابی در جلسه امروز بررسی راهکار‌های پیشگیری از آتش سوزی‌های احتمالی در جنگل‌ها و مراتع استان گفت: برداشت محصولات کشاورزی و گرمای هوا در استان آغاز شده است و از هم اکنون مسئولان دستگاه‌ای اجرایی متولی باید برای پیشگیری از آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع برنامه ریزی کنند و نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز را تدارک ببینند.

حیدر آسیابی گفت: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد روند آتش سوزی‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی استان هر سال بیشتر می‌شود و نشان دهنده این است که اقدامات پیشگیرانه انجام شده اثرگذار نیست.

او گفت: در جلسه امروز از همه مدیران متولی در این بخش مانند جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست خواسته شد از هم اکنون برای پیشگیری و آموزش به کشاورزان حاشیه جنگل‌ها و مراتع و تامین تجهیزات اطفای حریق اقدام کنند تا اگر آتشی هم به جان عرصه‌های طبیعی استان افتاد با کمترین خسارت و سریع مهار و خاموش شود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از هم اکنون اتمام حجت می‌کنیم اگر تابستان امسال آتشی در جنگل‌ها و مراتع استان شعله ور شد و بررسی‌ها حاکی از اهمال دستگاه‌های متولی باشد برای مدیران ِ مقصر به اتهام ترک فعل پرونده قضایی تشکیل می‌دهیم.

رئیس کل دادگستری گلستان درباره اختلاف مالکیت زمین‌های آستان قدس و اوقاف با دستگاه‌های اجرایی هم که دیگر موضوع جلسه امروز بود گفت: قرار شد این دستگاه‌ها در نخستین گام با یکدیگر نشست و گفتگو کنند و اگر به نتیجه نرسیدند دستگاه قضایی برای حل و فصل موضوع ورود کند.

حمید مصطفی لو معاون حفاظت امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان هم در این جلسه گفت: ۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک جنگل‌های استان با زمین‌های کشاورزی است که پارسال برای جلوگیری از ورود آتش از زمین‌های کشاورزی به جنگل‌ها در ۸۳۰ کیلومتر آتش بُر ایجاد شد.

او  گفت:امسال هم پس از پایان برداشت محصولات کشاورزی، هزار کیلومتر دیگر آتش بُر ایجاد خواهیم کرد.

به گفته مصطفی لو  پارسال ۸۴۳ هکتار از جنگل‌های استان آتش گرفت که بیشترین آن در منطقه جهان نما بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.