آقای فرشاد گفت: جانمایی ایستگاه ها، تعداد ناوگان مورد نیاز، اصلاح هندسیها در رفیوژهای میانی و طول مسیر و سایر مسائل فنی توسط مشاور عالی طرح در حال جمع بندی نهایی است تا بتوانیم فاز و گامِ اجرایی را آغاز کنیم.
او می گوید: آمار تردد وسایل نقلیه در کلانشهر کرج حدود ۲ برابر برخی شهرهای بزرگ کشور است و تعداد خودروها به نسبت سرانه جمعیتی نیز بسیار قابل توجه است و در نتیجه تقویت حمل و نقل همگانی گزینهای مناسب در جهت کاهش آلودگی هوا و روان سازی ترافیک به شمار میرود و در رأس آن باید از راه اندازی «خط ویژه اتوبوس» به عنوان بازو و ستون فقراتی برای تسهیل سفرهای درون شهری یاد کرد.
به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج حداقل ۵۰ درصد از مسیر ایزوله شده و با جدا کنندههای فیزیکی یک محور مستقل را تشکیل میدهد و ۵۰ درصد الباقی نیز مختلط با جریانِ ترافیک خواهد بود.
آقای فرشاد در ادامه عملیاتهای جانمایی و نقشه برداری از ایستگاههای مبدا، مقصد و میانی و احداث آن ها، پیگیری ورود ناوگان جدید جهت تامین اتوبوسهای مسیر، اصلاح هندسیهای مسیر اعم از دوربرگردانها و تقاطعات جهت تامین فضای تردد ناوگان و فرهنگسازی را از گامهای آتی در جهت تحقق طرح راه اندازی سامانه تندروی اتوبوس در کلانشهر کرج دانست.
او گفت: در هر روی خط ویژه اتوبوس اتفاقی تازه و بدون سابقه اجرایی در شهر است که قطعاً آزمون و خطاهایی در مسیر اجرا خواهد داشت لکن با استفاده از مشاورین عالی و زبده در صدد کاهش حداکثری مشکلات احتمالی میباشیم تا بتوانیم خدمتی دیگر را برای نخستین بار در تاریخ مدیریت شهری تقدیم شهروندان می کنیم.