استاندار یزد از اعلام آمادگی استان برای میزبانی از رویداد‌های بین المللی خبر داد.

مهران فاطمی گفت: استان یزد از ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی خوبی برخوردار است و دومین استان معدنی و اولین استان به لحاظ تنوع مواد معدنی در کشور است.

او می‌گوید: در استان یزد بیش از سه هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی فعالیت می‌کنند و نزدیک به هزار و ۴۰۰ قلم کالا تولید می‌شود که علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

 استاندار یزد این موضوع را در سفر به تهران و دیدار با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشور مطرح کرد.

به گفته او استان یزد در حوزه کشاورزی و صادرات محصولات گلخانه‌ای از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است و با وجود قرارگیری استان یزد در اقلیم کویری، از نظر تولید محصولات کشاورزی گلخانه‌ای جایگاه ویژه‌ای را در کشور به خود اختصاص داده است.

استاندار یزد گفت: گردشگری یکی از ظرفیت‌های بی بدیل استان یزد است و یکی از اضلاع مثلث گردشگری ایران بوده و شهر یزد تنها شهر ثبتی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو است و آمادگی میزبانی رویداد‌های بین المللی را دارد.

او گفت: برای روز ۱۸ تیر سالروز ثبت جهانی یزد برنامه‌های ویژه‌ای در استان یزد برگزار می‌شود و از معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشور برای حضور در این برنامه‌ها دعوت شده است.

فاطمی گفت: شناسایی و معرفی دقیق ظرفیت‌های استان برای شناسایی بازار‌های هدف و برنامه ریزی‌های لازم، ضروری است و وزارت امور خارجه آمادگی فراهم سازی بستر‌های لازم برای تسهیل در امر صادرات استان‌ها و حمایت از صادرات خدمات فنی و مهندسی استان یزد را دارد.

استاندار یزد گفت: وزارت امور خارجه برای حمایت از برنامه‌های استان‌ها در جام جهانی پیش رو در قطر آمادگی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.