رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان سمنان گفت: طی مراسمی به ۳۴ واحد تولیدی استان گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان داده شد.

آقای  غفوری گفت:  برای اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان چهار شاخصِ قیمت، کیفیت، خدمات پس از فروش و میزان رضایتمندی مشتری مورد ارزیابی است که در استان سمنان در شاخص خدمات پس از فروش به خدمات قبل و هنگام فروش نیز توجه شده است.

عملکرد ۶۰ واحد متقاضی گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان در غالب یک کمیته فنی متشکل از نمایندگان برخی دستگاه‌های اجرایی استان، مورد بررسی قرار گرفته است که نشان دهنده اهمیت این گواهینامه است و تمام حقوق مصرف کننده از ابعاد مختلف در آن مورد توجه بوده است.

افزایش اعتماد مصرف کنندگان و تشویق آنها به مصرف کالای داخلی با کیفیت، افزایش رقابت سازنده بین تولیدکنندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات، درج شفاف قیمت بر روی کالا، توجه به مسئولیت‌های اجتماعی از قبیل حفظ محیط زیست از جمله معیارهای اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان است.

اهمیت صادرات محور بودن محصول و برخورداری از نشانه های استاندارد و فاقد پرونده تخلف در محاکم قضایی و مدیریت فعال و پویا برای رسیدگی به شکایت مصرف کنندگان و تکریم ارباب رجوع نیز از دیگر معیارهای اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.