در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

عنکبوت مقدس؛ اشتباهی بزرگ در ساحت سینمای اجتماعی

فیلم عنکبوت مقدس، از آن دست آثاری است که نوع روایت و پرداخت قصه اش، هیچ ربطی به پدیده ها و معضلات اجتماعی ندارد.

فیلم عنکبوت مقدس در حالی در جشنواره کن مورد تقدیر قرار گرفت که از نگاه بسیاری از مردم ایران و کاربران فضای مجازی نگاه تحقیرانه‌ای به جامعه کشورمان داشت؛ پوستر این فیلم نیز که نقش تار عنکبوت را بر سراسر شهر مشهد نشان می‌دهد که در مرکز این تار حرم امام رضا (ع) قرار داشت این مورد خشم مردم و کاربران فضای مجازی را در پی داشت.
برای بررسی بیشتر درباره حواشی جشنواره کن گفت و گوی ما را با سیدمحمد حسینی کارشناس و منتقد سینما بخوانید:

نظر شما درباره فیلم عنکبوت مقدس چیست؟

با توجه به این‌که فیلم عنکبوت مقدس تاکنون دیده نشده؛ نمی‌شود نظر دقیق و متقن داد، اما آنچه از بازخورد‌های فیلم در جشنواره و آنچه که دلالت‌های جانبی فیلم اقتضا می‌کند یعنی پوستر، تیزر و تریلر فیلم که پخش‌شده، نشان از این دارد بناست که مثلاً مشکلی را به‌عنوان پدیده اجتماعی بیان کند. در واقع پدیده‌هایی از این‌دست یک اشتباه بزرگ در ساحت سینمای اجتماعی است که در سینمای ایران خیلی جدی رخ داده و باعث مشکلات فراوان و عدیده‌ای شده است. درواقع مشکلات قضایی از جمله جرم‌ها و بزه‌های اتفاق افتاده در حوزه قضایی را به‌جای پدیده‌های اجتماعی جا می‌زنند که هیچ ربطی به پدیده‌های اجتماعی ندارد.

آیا این پدیده‌ها را می‌شود به عنوان پدیده اجتماعی نام برد؟

در جامعه‌ای مانند امریکا هر هفته تقریباً یک نفر فردی را با اسلحه به قتل می‌رساند، آن‌ها این مسائل را به‌عنوان پدیده‌های اجتماعی خودشان تلقی نمی‌کنند و جرم‌های قضایی می‌دانند که آدم‌ها مرتکب می‌شوند و باید بابت آن دادگاه بروند و محکوم شوند؛ همین اتفاق هم برای آن قاتل زنجیره‌ای که در مشهد درواقع مرتکب این قتل‌ها شده بود رخ داد و به‌عنوان یک پدیده عجیب قضایی مورد بررسی قرار گرفت حکم او هم اعدام بود و اعدام شد؛ آنچه که این فیلم دلالت بر آن دارد مسئله قضایی است که در مشهد رخ داده و می‌خواهد برای جذابیت ماجرا از بعد مهیب بودن مسئله بگوید، از این‌دست خبر‌ها به‌اندازه کافی ترسناک است و این ترسناک بودن خبر باعث می‌شود که در واقع نوعی جست‌وجوگری در ذهن مخاطب ایجاد کند که من با چه پدیده‌ای طرفم و برای همین درواقع می‌شود گفت نوعی جذابیت کاذب در اثر ایجاد می‌شود این اتفاق در سینمای اجتماعی داخلی ما نیز رخ می‌دهد.

آیا عوامل بیرونی و بیگانه در ساخت این فیلم دخیل بوده اند؟

این پدیده محصول بر ساخت نوعی سینمای در تبعید است که در سال‌های اخیر شکل‌گرفت. پدیده‌ای که با امثال بهمن قبادی و امثال آدم‌هایی از این‌دست شکل گرفت. سینماگران خارج از ایران شروع کردند به ساختن آثاری که عمدتاً ناسالم است و دلالت بر تاریکی مشکلات و معضلات جامعه‌ی ایرانی دارند؛ تقریباً همه آثاری که در این خصوص ساخته شد تماماً قصد و غرض اصلی آن‌ها این بود که بگویند باید با نشان دادن سیاهی و تباهی چندلایه‌ای در جامعه ایرانی انسداد مطلقی در جامعه را نشان دهیم. خودشان می‌دانند که دروغ می‌گویند برای همین علاوه‌بر این‌که آن خبر را از صفحه حوادث روزنامه‌ها برمی‌دارند خودشان هم وجه خبری مضاعفی به آن می‌دهند و تبدیلش می‌کنند به یک اثر بی‌ارزش به لحاظ هنری که صرفاً در جشنواره‌ها ممکن است چند صباحی به آن‌ها توجه بشود و جایزه بگیرد.

آیا نگاه دین ستیز هم در این فیلم وجود دارد؟

ما نظر مطلق نمی‌توانیم بدهیم، ولی آنچه که در فیلم می‌بینیم این‌بار پا را فراتر از مسائل قضایی گذاشته و چهره ترسناک و درواقع چهره‌ای نامطلوب از حوزه باور‌های دینی به‌خصوص وجود وجود مقدس امام هشتم علیه‌السلام ارائه داده؛ اتفاقی که می شود گفت هیچ‌کس تاکنون جرأت نکرده‌ انجام دهد و این در واقع حماقت عجيبی است که از فیلم‌ساز و گروه فیلم‌سازی مرتکب شدند. این پدیده عجیبی است که مخاطبش را که ارادتمند به امام رضاست تحقیر می‌کند و این مسئله حتما باعث پاسوز شدن اثر خواهد شد. اگر این اثر دیده شود و اگر این خبر‌هایی که راجع‌به آن گفته شد در حوزه نگاه به امام هشتم علیه‌السلام صحت داشته باشد چه‌بسا این اتفاق بیشترین خسارت را به خود عوامل فیلم می‌زند چه این‌ها بعداً درواقع سرافکنده و آن‌قدر پشیمان باشند که سرشان را نتواند در واقع در فضای جهانی بلند کنند.

نظرتان درباره تبریک هایی که همان ابتدا به بازیگر برنده جایزه فیلم گفته شد، چیست؟

همه ما به امام هشتم علیه‌السلام ارادت داریم؛ در هر حوزه‌ای که قرار گرفته باشیم؛ من حیرت می‌کنم از بعضی افراد که انقدر دست‌پاچه و عجول سریع بدون این‌که مطالعه کنند شروع کردند به تبریک گفتن همچنین اسطوره ساختن از آن بازیگر که خودش هم هرگز چیزی از حاکمیت در قبال آن اتفاقی که برایش افتاده بود نگفته و هرگز در هیچ‌یک از مصاحبه‌اش نگفته که حاکمیت آیاظلمی به او کرده یا خیر.

رویداد‌های جشنواره کن را چگونه بررسی می‌کنید؟

یک نکته را باید در نظر بگیریم که همه جشنواره‌ها یک نقطه مشترک دارند و آن هم این است که جشنواره‌هایی که در اقصی نقاط جهان برگزار می‌شوند به خصوص جشنواره‌هایی که رتبه نخست بین المللی دارند مثل جشنواره برلین، کن، توکیو، تورنتو این‌ها در واقع ابزار‌های مدیریت پسینی هستند که نظام انگیزش درونی هنرمندان را مدیریت می‌کنند، یعنی باعث می‌شود که هنرمندان در اقصی نقاط دنیا به ساخت نوعی از آثار دست بزنند که بتوانند از جشنواره و هیئت جشنواره برای به دست اوردن جایزه و مطرح شدن پا روی فرش قرمز بگذارند.

فضای سینما‌ها را در خارج از کشور با داخل چگونه مقایسه می‌کنید؟

اکنون دو گونه سینما در حال شکل گرفتن است اول سینمای در تبعید و دوم سینمای داخلی ما. اگر بخواهیم سهم اصلی مدیریت اعمال شده توسط جشنواره‌ها در قبال فیلم‌ها را مقایسه کنیم با سهمی که سازمان سینمایی وزارت ارشاد دارد، شاید با اغماض بتوانیم بگوییم این‌ها برابرند به خصوص در گونه سینمای اجتماعی. شاید با سختگیرانه‌ترین نوع نگاه بتوان گفت که جشنواره برلین و کن به میزان بسیاری تاثیر جدی در مدیریت داخلی سینمای ایران دارند به نحوی که یک استعداد نظیر سعید روستایی درون کشور ما پیدا می‌شود و فیلم را منحصرا و با هدف گیری دقیق فقط برای جشنواره‌ای می‌سازد که قرار است در آن مطرح شود. 

آیا سیاست‌های جشنواره‌ها و مباحث جمعی فیلم‌ها از قبل طراحی می‌شود؟

این سناریو از زمانی آغاز می‌شود که عناصر اصلی دخیل در اثر یعنی بازیگران اصلی که کالبد اصلی اثر را تشکیل می‌دهند مثل آقای اصلانی و خانم علیدوستی به خواهان و خوانده‌ای تبدیل می‌شوند که در قبال موضوع تجاوز در سینمای ایران چند ماه قبل از اینکه فیلم آماده شود و به جشنواره کن برسد، شلوغ بازی را شکل می‌دهند. یکی از آن‌ها خواهان است و دیگری خوانده است و این بیانیه می‌دهد و او نقش قربانی این فضا را بازی می‌کند. فرد دیگری در جای دیگری یعنی ترکیه می‌گوید که این به من حرفی زده است.

حاشیه‌های هنرمندان در کن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

این فضا از آنجا شروع می‌شود و بنا می‌شود که فرهاد اصلانی قربانی شود. به قول مرحوم علی حاتمی در فیلم سلطان صاحبقران که از زبان میرزا آقا خان نوری جمله بسیار مهمی گفته شد مبنی بر اینکه بدنام بودن بهتر از گمنام بودن است. ظاهرا فیلم بدنام بودن را به گمنام بودن ترجیح می‌دهد تا بتواند در زمره آثار سینمایی راه یافته به بخش پایانی و مسابقه اصلی سینمای کن قرار بگیرد. از همان ابتدا که می‌خواهد به آن سمت اعزام شود می‌خواهد برای خود فضا ایجاد کند.گام دوم هم همان بازی است که روی فرش قرمز انجام شد و اتفاقاتی رقم خورد که به ندرت می‌شود گفت که نظیرش در قبال بازیگران بی قید بین المللی هم رخ نداده است و تبدیل می‌شود به یک شو و اتفاق نادر که هدف گیری اصلی اش دیده شدن در حوزه بخش مسابقه است.گام آخر هم که برداشته می‌شود این است که حتی شب اعلام نتایج داوری باز کتایون ریاحی ادعا میکند که از سوی یکی از عناصر اصلی این فیلم ۲۵ سال پیش به او تعرض شده است و باز حاشیه پشت حاشیه ایجاد می‌شود.

برچسب ها: جشنواره کن ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
طرفدار باران کوثری از بهمن ۹۹ برای همیشه و تا ابد
۱۳:۰۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
راست میگن که تو هفت آسمون داری
اما اینجا آسمون هشتمه!
اهنگ شفاعت امام رضا
باصدای علی نفری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
لطفا دهن گشاد رو بعضی ها ببندند و زیاد اراجیف نبافید! فیلم هر کوفتی که میخواهد باشد ولی وقتی در پوستر این فیلم به حرم آقا امام رضا علیه اسلام توهین شده باشد، مطمئن باش مسلمان واقعی آرام و ساکت نمی نشیند! اون ذهن سازندگان و پشتیبانان این فیلم است که تار عنکبوت بسته است که هنوز فرق خط قرمز و مسائل عادی را نمی دانند و در توهمات خودشان سیر می کنند. یک اتفاق در یک شهر مثل سایر شهرها رخ داده و هیچ دلیلی ندارد به بهانه آن به حرم مقدس حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام توهین شود. کور خواندید که فکر کنید به بهانه این مسخره بازی ها بخواهید مقدسات را در نظر مردم کمرنگ کنید و از بین ببرید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام بر امام مهربانی ها علی ابن موسی الرضا
آقا جانم عاشقتم
آقا جانم جان ناقابلم فدای صحن و سرای مقدست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
اینقدر حرص میخورید
Spain
شهرام
۰۱:۳۶ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
فیلم خوبی بود ودرست عین واقعیت ساخته شده .من خودم بچه مشهدم و در جریان کل این قتل سریالی بودم .من که اشکالی ندیدم لطفا اول فیلم ببینید بعد صحبت های خوده قاتل اقای حنایی و افراد خانوادش و تمام کسایی که در اون دوره بودن رو بشنوید بعد نظر بدین اگه اسم فیلم شده عنکبوت مقدس چون اون زمان اکثر مردم مشهد قاتل رو تحسین می کردند و با هم ،هم عقیده بودن و می گفتن مبارزه با زنان خیابانی توصیه ائمه و قران است برا همین شده عنکبوت مقدس .چون اکثر مردم تحسین می کردن اونم در یک کشور اسلامی و بخصوص شهر مشهد مقدس ایا اگه شما بودید اسمی غیر از این انتخاب می کردید؟؟؟؟عنکبوت که اصطلاح قاتل بود و مقدسش هم به خاطر مشهد مقدس ..و خلاصش میشه عنکبوت مقدس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
تو این قدر نادان هستی که حتی نمیدونی وقتی با یک پرچم خاص داری نظر مخالف میدی تابلو هستی و حتی نظر بعدی خودت رو هم با یک تغییر کوچک در اسم دوباره ثبت کردی! قبلی اسمت بهرام بود، بعد شد شهرام، اسم سوم چی هست؟؟؟ اوهام یا توهم. تا تو و امثال توی آلبانی نشین از حسادت بترکید ما مخلص امام رضا (علیه السلام) هم هستیم و با این چرت و پرت ها اجازه جسارت به کسی را نخواهیم داد. شما ها اگر نخبه هم بودید هیچ غلطی نمی توانستید بکنید چه برسد که حتی الفبای اولیه جوسازی و انحراف افکار عمومی را هم بلد نیستید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
خداوکیلی یک کم دقت داشته باشید! طرف با پرچم کشور اسپانیا کامنت میذاره بعد یکبار اسمش رو گذاشته بهرام یکبار شهرام. بعد هر دو نظرش هم مخالف بوده که بگه اتفاق خاصی نیفتاده! این یعنی بی تفاوت کردن افکار عمومی نسبت به توهین به مقدسات! باور کنید این کارها برنامه ریزی شده است. کم کم باید افراد رو سست و بی تفاوت کنند. اگر یکهو به مقدسات و امام رضا علیه السلام توهین مستقیم کنند که شما جبهه می گیری ولی وقتی ذره ذره نفوذ می کنند می شود مثل سایر گناهان. اگر در جامعه ببینید، ابتدا خیلی از این ها با یک بی تفاوتی ساده شروع شد و به اینجا کشید! بی تفاوتی نسبت به حق الناس، بی حجابی، بی تفاوتی نسبت به لقمه حرام، روابط بین نامحرم و ... . شما رو به خدا یک کم با دید بازتر و منطقی تر نگاه کنید! نگذارید همه داشته هاتون رو به راحتی ازتون بگیرند؛ همه چیز به این سادگی که نگاه میکنید نیست. بعضی کامنت ها در خبرهای حساس رو بخوانید، متوجه می شوید که طرف با چند کلمه و چطوری افکار رو منحرف می کند بدون اینکه خودتان هم متوجه شوید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
سلام.لطفا ما را بی سواد رسانه ای فرض نکنید و سفسطه ننمایید. صدای دشمنان نباشید.
Spain
بهرام
۰۱:۲۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
جز واقعیت چیز دیگری نیست این فیلم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
Iran (Islamic Republic of)
اسد
۲۳:۵۶ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
باید دستگاه قضا ب خاطر توهین ب کشور و تأیید تحریم‌ها و پوشش نامناسب محاکمه کنند چون عده ای از اینها نمایندگان کشور بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
ما همه خادم امام هشتم هستیم
Iran (Islamic Republic of)
تقی
۲۱:۴۰ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
چجوری فیلم ندیده رو قضاوت میکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۷ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
مردم خودشون شعور نقد دارن بعد از دیدن فیلم نظر بدین
کسی توهینی نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
در شعور تو همین بس که توهین اصلی در تیزر فیلم رو می بینی و لی باز هم نمی فهمی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
خدا لعنت کنه خدا از این ادماهیی که برنج به 110هزار سوندن روغن یه شبه 4000شد نگزره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
این کارها نخ نما شده! اینکه بخواهی مسائل مهم و توهین به مقدسات رو با ترفند نخ نما شده ی گرونی منحرف کنی دورانش تموم شده! حداقل یک کلاس هوش برو یک کار جدید یاد بگیری!
Iran (Islamic Republic of)
نیره
۱۷:۰۶ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
خدالعنت کنه کسی رو که امام رضا توهین کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
من مذهبی نیستم اما به امام رضا یه ارادت خاصی دارم توهین بهش خداییش نامردیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
حیف نام زهرا که برروی این شیطان گذاشته شد.. امیرابراهیمی.... چی بگم انشاالله خوداقا امام رضا این زن ملعون رابه سزای کارزشتش خواهند رساند.
Iran (Islamic Republic of)
رف
۱۶:۱۷ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
حواله این بی شرم به خود آقا امام رضا انشالله به تیر غیب گرفتار بشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
سلام هموطنان عاشق اهل بیت علیه السلام، تغییر عکس پروفایل به عکس «همه خادم امام رضاییم» در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس امام رضا علیه اسلام در جشنواره صهیونیستی کن.
پویش جهانی «همه خادم امام رضاییم»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
یا امام رضا(ع)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
فیلم رو ندیدم اما اگر توهین به ساحت مقدس امام رضا(ع) شده واقعا خدا خودش ببخشه. سلام بر ضامن آهو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
یا امام رضا
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۰:۱۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
درود بر همه هموطنان عزیزم.من و شماها فیلم رو ندیدیم چرا الکی نظر بدیم.یکی میگه اعدامشون کنید یکی میگه خدا ببخشه.یکی میگه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
باید عوامل این جنایت مجازات بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
وطن فروش های کور دل بی بصیرت مادی پرست خود کم بین حقیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۱ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
خدا ازتون نگذره وطن فروشان تا ابد کسی خوش نمیماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی علیه السلام
Iran (Islamic Republic of)
علی بابا
۲۳:۰۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
این دختره بعد از اون فیلم افتضاحش تو ایران چطور روش میشه در انظار عمومی ظاهر بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
براشون عادیه
مگه ندیدی بعصیاشون با افتخار دارن میگن که ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
گرسنمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
توهین به آقا امام رضا عاقبت بدی داره به یاری پروردگار درآینده سرگذشت توهین کنندگان را خواهیم دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
امام رضا نابودتان کنه
Iran (Islamic Republic of)
ستوده
۲۱:۵۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
باید تمام شون دار زد بااین لباس پوشیدن فرشته حسینی من خجالت میکشم تو یک زن هستی تو مگه امریکاه کشورتو نگرفته پس اگه زنی برو تو کشور خودت این علت بکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
چرا کسی با این سلبریتیهای وطن فروش و گرین کارتی برخورد نمیکنه، مگه کین اینا!!! /
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۲۱:۳۶ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
موضوعش چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
دوستان
برادران
این کارها از ترس است...
خودشان هم می دانند که ،
به اذن الهی افول و سقوطشان نزدیک است...........!!!!!!!




السلام علیک یا علی بن موسی الرضا(ع)

یا حق
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۵۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
بهتر است بجای مردم تصمیم نگیرید فیلم را پخش کنید مردم آنقدر شعور دارند که نقد کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
شما كه خودت داري بجا مردم تصميم ميگيري!
مردم دوس ندارن فيليمي كه از پوسترش بگير تا جايزه بردنش، همش توهين به مقدساتشونه رو ببينن
تو خودت اگه يه فيلم كه توش به ناموست توهين كرده باشه رو حاضري پخش عمومي كنن بعد بگي مردم خودشون شعور دارن
مقدسات اين مردم از ناموسشون محترم تره، نميدوني بدون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
خوب یا بد واقعیت جامعه یما بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
نميدونم شما تو كدوم جامعه زندگي ميكني
واي جامعه ايران همه عاشق امام رضا و نوكرشن
پس ببند دهن تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
اسم فیلم عنکبوت مقدس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
نمی دونم این حرف هم زیاد خوبه یا نه ولی می خواستم بگم همه ملت ایران میدونن گرونه و میدونن وضیعت خوب نیست ولی ما در کشوری زندگی می کنیم هنوزهم دوسش داریم و نیاز نیست هی بیان بگن که ضد ایرانی و فیلم های ضد ایرانی درست کنند ای مسئولین من اگر جای شما بودم می رفتم وسط میدون و با تمام وجودم اون بازیگر ها رو با حرف با خاک یکسان می کردم من نمی دونم چرا تو همه جا اتفاق می افته اما وقتی اتفاقی تو ایران می افته ازش فیلم درست می کنند و تو جنشواره های بین الملی جایزه می گیره چون این مسئولین ما حرفی بهشون نمی گن اونا سوء استفاده می کنن
نمی خوام زیاد سخنرانی کنم
ولی جنایت تو همه جا اتفاق می افته تو همه ی کشور ها همین آمریکا یا کشور های دیگه جنایت زیاد داره ولی جنایت های ایران براشون جذاب تره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
خوبه نمیخواستی سخنرانی کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
واقعیت ها کم کم آشکار می شود، وقتی بعضی نظرات منفی نسبت به امام رضا (علیه اسلام) رو آدم می بیند آن هم در جایی که یکسری به ایشان و ایرانی ها توهین کردند، آدم را به فکر فرو می برد. حالا یکسری مزدورهای شبکه ها و عناصر خارجی در سایت ها فعال هستند به کنار ولی آن افرادی که واقعا بدون خط گرفتن از جایی منفی داده اند وضعیتشان خطرناک است. این که می گویند در دوره آخرالزمان طرف همسایه شیعه اش را به خاطر پول می کشد کم کم دارد آثار اولیه اش ظاهر می شود!!! طرف وقتی ضد امام معصوم است دیگر با پیروان ایشان چه کار می کند! فرضا دنیا رو از دست دادی مواظب باش آخرتت رو هم مفت از دست ندی!!! این دیگه اوج بدبختی هست!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
خاک بر سرشون .انگار همه دنیا گل و بلبله فقط تو ایران جرم و جنایت هست.یادشون رفته اجساد صدها دانش آموز بیچاره که تو مدارس کانادا دفن شده بودن .پس چرا در مورد این چیزا فیلم نمیسازن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
پس تا فیلم را کامل ندیدی قضاوتشان نکن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
تو ببین قضاوت کن خیلی سرت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
معلوم الحال كه ميگن شمايي
بقيه اداتو در ميارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
یا امام رضا علیه السلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
بی شرمانه بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
هنوز کسی فیلم را ندیده . فیلم نامه مشخص نیست .نظر میدید . ب
Iran (Islamic Republic of)
وطنم ایران
۱۸:۲۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
سلام تعجب می کنم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره کن اینهمه به فیلمهای ایرانی جایزه می دهد از زمان به وجود آمدن جشنواره کن البته فیلمهایی که بدبختی فلک زدگی و به هم ریختگی ایران را نشان دهد جایزه می برند من تعجب می کنم که سلبیریتی ها چگونه دم از وطن می زنند اما عملا وطن فروشی می کنند توهین به مقدسات را دستمایه گرفتن جایزه می کنند.اما همه می دانند که(( کی نجس شود اقیانوس بیکران به پوز سگی)) بازی با اعتقادات مردم و مقدسات در هر دین وآیینی نکوهیده هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
تاوقتی سلبریتی هاهر غلطی می کنن هیچ مجازاتی در کارنیست. این وضع ادامه دارد وفساد وکفر وبی دینی را اشاعه می دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
سالها پیش در مشهد یک فرد مجنون روانی مرتکب جنایت و قتل میشه همان موقع هم اعدام میشود .حال بعد از گذشت بیست سال از آن حادثه علت آن چه ربطی به امام رضا دارد. یعنی خاندان پیامبر هنوز هم باید در سرزمین شیعیان غریب و مظلوم باشند؟ زشتی و پلیدی هست ولی منشاء آن ائمه نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
خائن های وطن فروش باید مجازات بشن هر چند لائیک ها ی جامعه زیاد شدن اگر مجازات هم بشن مثل عایشه پیرهن عثمان میگیرن دستشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
فقط وفقط تاسف،خاک توسراونایی که ازش طرفداری گردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
برای سینمای ایران متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
فیلمش عالیییییییییییییه دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
فیلمشو از کجا دیدی که میکی عالیه؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
چن گرفتي اين چرند رو بنويسي مزدور وطن فروش
خود سينمايي ها هم ميگن دو زار نمي ارزه يارو هم كه جايزه گرفته خودش شوكه خودشم ميدونه جايزه ش ربطي به هنر نداره
بعد اين وسط تو چی میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
باید با تمام کسانی که در جشنواره سیاسی کن به ایران و ایرانی و مقدسات مسلمان ها و ساحت مقدس آقا جانمون علی بن موسی الرضا علیه السلام توهین کردن برخورد شدید بشه تا دیگه جوگیر نشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
شما همه رو دار بزنید، خیالتون راحت شه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
یا امام رضا علیهم السلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
غرب ادعای تمدن میکنه، تمدن یعنی توهین به مقدسات مسلمانان؟اگر تمدن این است، برای خودتان ما نمی‌خواهیم!
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۴:۴۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
محبت اهل بیت ع نعمت خاص خداست. خداوند این نعمت به هر کسی عنایت نمیکنه
اهل معنا که با زیارت حرم اهل بیت ع میرن تا چند روز در حال خودشون نیستن

حتی ما عوام هم اگه گناه ترک کنیم حالات خاص زیارت میتونیم درک کنیم من خودم هم تونستم درک کنم
کاش دنیا لذت دین درک میکرد اونوقت جرات حتی یک ثانیه فاصله از اهل بیت ترک نمیکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
کسانی که چنین فیلمایی میسازن مطمعن باشن باچنین فیلمایی هرگز نمیتونن اعتقادات مردم روکم کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
سلام

وقتی هر کسی راه بیفته و هنرپیشه بشه ،
و ملاک های اخلاقی در حرفه بازیگری
جایشان ، با ظاهر زیبا... ... و پول و پول و پول ..........و پول...
عوض میشه. سلام بر امام رضا(ع)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
آقا امام رضا(ع)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
فرض کن یک شخص تو عمرش تا حالا عسل نخورده باشد و تو بخواهی از فواید و مزه خوب این براش توضیح بدی، قطعا این شخص نخواهد فهمید. حالا دیگه اگر این فرد قصد و غرض بدی هم داشته باشد که دیگه تا صبح روز قیامت هم براش توضیح بدهی هیچ فایده ای ندارد و تازه مسخره ات هم می کند. بعضی از اینها حتی کلیسای خودشون رو هم قبول ندارند! حالا ما یک عمر از برکات و عنایات امام رضا (علیه السلام) هم برای بعضی ها بگیم هیچ فایده ای ندارد. در انتها ما که ضرر نکردیم تویی که نتوانستی از آن عسل استفاده کنی ضرر کردی! البته در مثل مناقشه نیست وگرنه عسل کجا و عنایت امام رضا (علیه اسلام) کجا؟! میان ماه من تا ماه گردون، تفاوت از زمین تا آسمان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
یا امام رضا(ع)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا(ع)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
این کاری بود نابخشودنی
Germany
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
باید به اعتقادات مذهبی هر قوم و ملتی احترام گذاشت و به خودمان اجازه ندهیم به آن بی احترامی کنیم. یا امام رضا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
عنکبوت مقدس یک اقدام ضد اجتماعی و نمادی از فضای ضد اجتماعی هنر در آینه ی کشورهای غربی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
فیلمو تو جشنواره کن دیدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
شما فیلم را دیدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
تأسف از این خود فروخته ها
Iran (Islamic Republic of)
امیر سامان
۱۲:۴۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
کوتاهی و تقصیر کارگردانان و فیلمسازان ایرانی است که از کشتارهای آمریکا و کشتارهای داخل آمریکا فیلم نمی‌سازند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
یا امام رضا(ع)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
اکثرشون خودفروخته و دلباخته امریکا هستن چطوره درمورد انها فیلم بسازند