امام جمعه اصفهان گفت:مددجویان بهزیستی، بهترین زمینه برای خرج زکات هستند و مردم باید توجه به این امر خیر را داشته باشند.

آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امروز در جلسه ستاد زکات استان اصفهان گفت: زکات کل استان در ۱۰ سال گذشته خیلی کم و نزدیک به ۹ تُن بود که در حال حاضر به بیش از ۹۰ تُن رسیده و در حال افزایش است.

این ستاد هر چند ماه یک مرتبه تشکیل می‌شود و میزان و چگونگی زکات دریافتی و مصرفی بررسی می‌شود که تا کنون اثرات خوبی به‌همراه داشته است.

به گفته او مردم استان با وجود همه مشکلات و بی آبی، پرداخت زکات خود را فراموش نکردند همچنین بعضی از مردم زکات واجب و مستحبی از دیگر محصولات و درختانی که نیازی به پرداخت زکات ندارند، برای فقرا دادند که کار ارزشمندی محسوب می‌شود.

مردم استان اصفهان با وجود همه مسائل و مشکلات هر سال در پرداخت زکات و کمک‌های خود به کمیته امداد و در مورد زکات و دیگر محصولات در جایگاه اول پرداخت را در کشور دارند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد می‌گوید: همه ما باید به فکر فقرا و نیازمندان و بیچاره‌ها باشیم و اموال خود را با دیگران تقسیم کنیم.

او می‌گوید: جهاد کشاورزی طرح‌های خوبی برای پرداخت و جمع آوری زکات امسال در دست اقدام دارد، که باید برای نهادینه سازی این طرح تلاش کنند و بر اساس اوراقی که به آن‌ها داده می‌شود میزان و پول زکاتی را که بدهکار هستند را دولت برای پرداخت به فقرا به کمیته امداد بپردازد.

امام جمعه اصفهان گفت:زکات یکی از واجبات مهم اسلام است و از پایه‌های عظیم در کنار نماز است همچنین ده‌ها آیه در قرآن در مورد زکات آورده شده است و در تمام احکام اسلام اول نماز و پس از آن زکات ذکر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار