امام جمعه کرج گفت : محدودیت‌های موجود در زندان بستر آموزش را فراهم می‌کند و زندان باید یک مرکز بازآموزی و بازپروری فرهنگی و دینی باشد.

آقای محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به همراه جمعی از مسئولین قضایی و انتظامی البرز با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرج با حضرت آیت‌الله حسینی همدانی دیدار و گفتگو کردند.

 امامدجمعه کرج در این جلسه ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و روز دختران و آغاز دهه کرامت به بیان مناقب و سجایای اخلاقی این بانوی بزرگوار پرداخت.

او می گوید:  برخی از مشکلات بزه در استان متوجه وجود همین زندان‌هاست.


آیت‌الله حسینی همدانی گفت: به دلیل سکونت برخی از خانواده‌های زندانیان در این شهرک‌ها، بستر بزه در این مناطق فراهم‌شده است.

امام جمعه کرج گفت: این امر علاوه بر فقر مالی، مشکلاتی همچون فقر فرهنگی و امثال‌ذلک به همراه دارد.

 او گفت: برخی از زندانیانِ زندان‌های البرز مربوط به استان نیستندو باید به نحوی عمل شود که زندان‌های استان فقط میزبان زندانیان البرز باشد.

آیت الله حسینی همدانی گفت: اگر تعداد زندانیان به‌اندازه کافی برسد، کار فرهنگی قابل‌برنامه‌ریزی خواهد بود.

 امامگجمعه کرج گفت: جزا برای انجام جرم‌ها باید به نحوی باشد که جنبه بازدارندگی داشته باشد در غیر این صورت زندان‌ها پر خواهد شد.

به گفته او باید برای جرم یک جزای بازدارنده در نظر گرفته شود تا جمعیت زندان‌ها کم شود.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: سازمان زندان‌ها می‌تواند با سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و اسلامی برای تصدی‌گری کارهای فرهنگی خانواده‌های زندانیان تفاهم‌نامه عقد کند.

 اوگفت: باید کسانی برای این مهم انتخاب شوند که علاوه بر تسلط بر موضوعات عقیدتی، آموزش‌های لازم برای کار در زندان دیده باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های استان برای زندانیان اشتغال آفرینی کرد تا در طی دوران ندامت، درآمدی نیز کسب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.