مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی البرز گفت: ۲ هزارو ۴۴۰ تن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسیم امسال در بین کشاورزان استان توزیع شده است.

آقای ندرلو گفت: طبق برنامه ابلاغی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور سهمیه کود شیمیایی امسال البرز ۲۳ هزارو ۲۰۰ تن است که یه تدریج در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

 او می گوید: با توجه به این برنامه ریزی تاکنون ۶ هزار و۷۱۰ تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسیم جذب شده که ۲ هزارو ۴۴۰ تن آن توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی البرز گفت: با توجه به استقبال کشاورزان از مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سال جاری به طور قطع سال پر مصرفی را در مصرف کود کشاورزی در راستای افزایش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی در استان البرز خواهیم داشت.

به گفته ندرلو میزان فروش کودهای فسفاته و پتاسه در استان نسبت به ۲ سال گذشته با ۳۵ درصد افزایش روبرو شده است و در سال جاری با کاهش ۴۵ درصدی قیمت این کودها روبرو شدیم که هر کیسه به ۲۵۰ هزار تومان رسید.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی البرز گفت: کودهای فسفاته و پتاسه برای افزایش کمیت و کیفیت تولید بسیار تاثیرگذار است که کشاورزان به دلیل گرانی بیش از حد این نهاده در ۲ سال اخیر اغلب از این کودها در دوره تولید استفاده نمی کردند.

او می گوید:  با اجرای این مصوبه از اول فروردین ماه سال جاری، آمار فروش روزانه نشان می دهد که مصرف این کودها نسبت به ۲ سال اخیر روند صعودی داشته است.

ندرلو گفت: با افزایش مصرف این نهاده کشاورزی و رسیدن به مصرف بهینه، افزایش کمیت و کیفیت تولید محصولات کشاورزی را شاهد خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.