رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس از ایجاد بیش از ۳۷۵۰ فرصت شغلی برای ۵ هزار مددجو و راه اندازی ۲ هزار پنل خورشیدی در بهبود وضعیت درآمدی خانواده‌های تحت پوشش حمایت این استان خبر داد.

مرتضی موصلی گفت: تلاش‌ها و تدابیر بسیج سازندگی استان فارس در عرصه ها‌ی مختلف جای تقدیر دارد با این روحیه جهادی توانسته اند دست آورد‌های زیادی بدست آورند و شاهد فعالیت گسترده آن‌ها در توسعه زیر ساختی بوده ایم و در مساله خدمات رسانی نیز نقش آفرینی کرده اند.

او گفت: امیدواریم زمینه خدمت رسانی به قشر ضعیف جامعه و نیازمندان افزایش یابد البته همکاری‌های خوبی بین بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه‌های اکرام ایتام، محسنین، تامین مسکن، بسته‌های حمایتی و ... انجام شده است و امیدواریم در حوزه اشتغال نیز این فعالیت‌ها چشم گیر باشد.

موصلی گفت: در تفاهم نامه اشتغال زایی به دنبال ظرفیت سنجی، آموزش، توانمند سازی، راه اندازی مشاغل خرد و خانگی، رونق کسب و کار، توسعه بهبود اشتغال مددجویان، هدایت شغلی، پایدار سازی مشاغل مختلف و ... هستیم. امیدواریم بتوانیم با اجرای این تفاهم نامه بیش از ۳۷۵۰ فرصت شغلی انجام شود و آموزش کسب و کار نیز به ۵ هزار مددجو ارائه شود و طرح کاریابی برای ۲ هزار مددجوی مستعد عملیاتی شود و هم چنین با راه اندازی ۲ هزار پنل خورشیدی در بهبود وضعیت درآمدی خانواده‌های کمک رسانی شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس در خصوص چگونگی رسیدن به این اهداف و برنامه نیز گفت: این برنامه‌ها از طریق اقداماتی، چون پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، توانمند سازی و آموزش کسب و کار، همکاری در نصب و راه اندازی پنل خورشیدی و راه اندازی ۲۰ مرکز نیکوکاری کارآفرین انجام خواهد شد و اقتصاد مقاومتی، رفع فقر، تقویت بنیه معیشتی و درآمدی خانواده‌ها از جمله مهمترین اهداف این طرح می‌باشد.

لزوم تعامل و همکاری نهاد‌ها و سازمان‌ها برای ایجاد فرصت‌های شغلی

اسماعیل قزل سفلی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس نیز در این آئین انعقاد تفاهم نامه همکاری بیان داشت: اینگونه اقدامات برکت معنوی زیادی دارد اینکه به، ولی نعمتان انقلاب خدمت می‌کنیم باید قدر بدانیم. تلاش ما بر این است از ورودی‌های کمیته امداد بکاهیم و مددجویان را توانمند کنیم تا از چرخه مددجویی خارج شوند و مستقل گردند و یکی از مهمترین راهکار‌ها برای رسیدن به این هدف، ایجاد فرصت‌های شغلی است.

او با تاکید بر اینکه مخاطبین کمیته امداد همواره در اولویت‌های کاری سازمان بسیج سازندگی بوده، گفت: ایجاد فرصت شغل در ادبیات اقتصادی کار سختی است و مطمئنا ایجاد اشتغال در مناطق محروم سختی مضاعف تری دارد لذا نیازمند هم افزایی بین نهاد‌ها و سازمان‌ها هستیم و تلاش کرده ایم علاوه بر استفاده از ظرفیت بسیج در کنار تمام دستگاه‌های اجرایی قرار بگیریم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: پارسال قرار بود ۲ هزار فرصت شغلی ایجاد شود، اما با همکاری و تعامل خوبی که ایجاد شد میزان فرصت شغلی مهیا شده به عدد بیش از ۳ هزار فرصت شغلی رسید و رسیدن به این مساله با تلاش و همکاری مضاعف جهادگران و کارشناسان محترم کمیته امداد محقق شده و خوشحالیم که در سال گذشته ۱۱ مرکز نیکوکاری کار آفرینی شکل گرفت و از ۱۵ طرح نوآورانه و دانش بنیان حمایت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار