سازمان تنظیم مقررات برق پاکستان دستور العمل افزایش ۳.۹۹ روپیه‌ای برق را در مقایسه با دو ماه قبل صادر کرد.

 به دنبال افزایش ۳ روپیه‌ای قیمت فرآورده‌های نفتی، دولت پاکستان اکنون در حال فراهم کردن مقدمات افزایش قیمت برق از ابتدای ماه ژوئیه (تیرماه) است.

به گزارش نشریه جنگ اسلام آباد، سازمان تنظیم مقررات برق پاکستان دستور العمل افزایش ۳.۹۹ روپیه‌ای برق را در مقایسه با ماه آوریل (فروردین ماه) صادر کرد که در مورد همه مشترکین برق لازم الاجرا خواهد بود.

در همین راستا، تصمیم سازمان تنظیم مقررات برق پاکستان در مورد درخواست‌های ده شرکت توزیع برق در این هفته اتخاذ خواهد شد.

پیش از این، سازمان تنظیم مقررات برق پاکستان برای شهروندان لاهور افزایش قیمت ۴.۸۳ روپیه‌ای در هر واحد را در نظر داشت که گفته می‌شود این افزایش قیمت تا پایان ماه ژوئن (خرداد ماه) ادامه خواهد داشت.

مفتاح اسماعیل وزیر دارایی پاکستان دیروز سه شنبه در مصاحبه با سی ان ان گفت که دولت پاکستان در صورت وجود پیشنهاد مناسب و عدم اعمال تحریم‌ها بر سر معامله با روسیه، خرید نفت ارزان از روسیه را در نظر می‌گیرد.

او گفت که پاکستان در صورت پیشنهاد و در صورت عدم وجود تهدید تحریم‌های آمریکا، مطمئناً خرید نفت روسیه را با نرخ‌های ارزان‌تر در نظر خواهد گرفت. با این حال، بانک‌های پاکستانی به سختی می‌توانند «ترتیباتی برای خرید نفت روسیه انجام دهند» و مسکو هنوز هیچ معامله‌ای را پیشنهاد نکرده است.

بحران انرژی علاوه بر پاکستان بسیاری از کشوره‌های اروپایی را به واسطه تحریم روسیه مبتلا کرده است. پیشتر اعلام شد شاخص بهای مصرف کننده در استونی تا ۱۸ درصد افزایش داشته است. همچنین دولت اسپانیا به منظور صرفه جویی در مصرف برق، تدابیری را برای کنترل مصرف انرژی در ماه‌های گرم و سرد سال اتخاذ کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
میتونند از عوامل آمریکا در پاکستان تشکر کنند که دولت عمران خان رو سرنگون کردند. بیچاره عمران خان میدونست از آمریکا خیری به پاکستان نمیرسه برای همین با روسیه درگیر نشد تا بتونه نفت و مواد غذایی ارزون از روسیه وارد کنه
آخرین اخبار