طنزپردازان محفل « قندشکن » در شب میلاد حضرت معصومه (س) در مدح کریمه اهل‌بیت و تکریم دختران به شعرخوانی پرداختند.

در این محفل، شاعران و طنزپردازان اشعاری را در مدح و منقبت آن بانوی کرامت خواندند و سروده‌های طنز خود را درباره «دختر» و جایگاه این رحمت الهی در خانواده ارائه کردند.

اجرای استند آپ کمدی با موضوع اجتماعی از سوی امین فلاح، برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع دختران و معرفی رمان «دختران آفتاب» از دیگر برنامه‌های این محفل ادبی بود.

نویسندگان، شاعران، طنزپردازان و علاقمندان می‌توانند آثار طنز خود را در انواع شعر، نثر، داستان و استندآپ را برای خواندن و اجرا در محافل قندشکن از طریق رایانامه qandshekan@gmail.com یا شماره ۰۹۱۳۲۵۹۷۰۱۲ ارسال کنند.

آثار منتخب محافل قندشکن در صفحه Qandshekan در فضای مجازی قابل مشاهده است.

محفل طنز «قندشکن» از دهه فجر ۱۳۹۵ با هدف ترویج طنز عفیف و سالم، حفظ و انتشار اصطلاحات بومی و محلی، آشنایی خانواده‌ها و فرزندان با شیوه شوخی صحیح و سالم، پرورش خلاقیت‌های ادبی، حمایت از استعداد‌های بومی برای تولید طنز فاخر، ایجاد فضای شاد، بانشاط و امیدبخش در جامعه و همچنین تقویت و ارتقاء دانش طنزپردازان جوان و خلاق در حوزه هنری یزد آغاز به کار کرده و امروز یکی از محافل فعال و اثرگذار در حوزه طنز کشور به شمار می‌آید.

سی و هفتمین محفل طنز «قندشکن» به همت دفتر طنز حوزه هنری استان و با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار شد.
روز اول ذی‌القعده؛ سالروز میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان روز ملی «دختران» نامگذاری شده است‎‎.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.