سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی ودرمانی چهارمحال و بختیاری از افزایش برگزاری رویداد‌های علمی تحت عنوان "ایده شو" با موضوع تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین خبر داد.

دکتر خالدی فر در آیین اختتامیه و داوری سومین رویداد "ایده شو" دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: شعار سال تحت عنوان "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" چراغ راه و برنامه اصلی برای برون رفت جامعه از مشکلات فعلی است، از این رو با هدف ارتقای علم و دانش در بین دانشجویان و تحقق شعار سال، برگزاری رویداد‌های علمی در قالب "ایده شو" افزایش می‌یابد.

هم اکنون مراکز آموزشی کشور به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم در حرکت هستند.

 دانشگاه‌های نسل اول آموزش محور بوده بطوری که تنها با انتقال دانش (عمدتاً به‌صورت ترجمه منابع درسی) با هدف تربیت متخصص در رشته‌های خاص فعالیت می‌کردند.

دانشگاه‌های نسل دوم علاوه بر آموزش محور، پژوهش محور و تحقیقاتی هستند که با هدف تربیت متخصص و دانشمند فعالیت می‌کنند، و دانشگاه‌های نسل سوم نیز علاوه بر موارد آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی به کارآفرینی و تولید ثروت می‌پردازند.

بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته دانشگاه نسل چهارم راهبری جامعه و آینده سازی را بر عهده دارند و دانشگاه‌های نسل پنجم نیز تمدن ساز و انسان ساز خواهد بود.


بیشتر بخوانید


صاحبان علم و اندیشه باید مطالعات را بر پایه تحقیقات در راستای رفع نیاز مردم، تولید محصول، تجاری سازی، و در نهایت صادرات محصولات سلامت محورپیش ببرند.

در راستای حمایت از ایده‌های اساتید و دانشجویان، مشارکت دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با شرکت‌های دانش بنیان افزایش خواهد یافت.

 آیین نامه ارتقا رتبه اساتید با تغییر و تحول از مقاله محور به روش‌های دیگر سوق می‌یابد، به طوری که ارزیابی یک استاد بر اساس تعداد طرح‌های نوآورانه، مسئله محور، در راستای حل مشکلات جامعه، افزایش تولید و اشتغال انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار