معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: توجه به مقررات ملی ساختمان برای جلوگیری از مخاطرات در سطح استان ضروری است.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان گفت: توجه به مقررات ملی ساختمان برای جلوگیری از مخاطرات ضروری است که در همین راستا باید افرادی که مستقیما در امر ساخت‌وساز، نظارت و اجرا دخیل هستند، به‌صورت جدی پیگیر موضوع باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در نشست شورای فنی استان گفت: در اجرای پروژه‌ها و از جمله طرح‌های راه‌سازی توجه به مسائل علمی، تخصصی و فنی الزامی بوده و اجرای بزرگراه نیر - سراب از جمله پروژه‌هایی است که باید مطالعات دقیق و کارشناسی با لحاظ تمام موارد فنی، مسائل اجتماعی، اقتصادی و ژئوپلتیکی در آن انجام گیرد.

میرجعفریان می‌گوید: انتخاب مسیر امن و دارای مطالعات مهندسی و فنی برای بزرگراه نیر - سراب حائز اهمیت بوده و لازم است این مورد از سوی دستگاه متولی و همکاری مشاور طرح تا ۲ هفته آینده بررسی و تعیین تکلیف شود.

او گفت: چنانچه نکات ایمنی و استاندارد‌های فنی در پروژه‌هایی که کاربری عمومی دارند، رعایت نشود، مردم می‌توانند پیگیری‌های مربوطه را از طریق دستگاه‌های نظارتی و قضایی انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: پروژه‌های اجراشده باید پشتوانه علمی و فنی محکمی داشته باشد و تمامی ارکانی که در امر ساخت‌وساز و نظارت نقش دارند، باید به‌صورت میدانی بررسی‌های لازم را به‌عمل آورند.

میرجعفریان گفت: استفاده از تکنولوژی‌های نوین و ایده‌های ثبت‌شده دانش‌بنیانی در کاهش هزینه‌های اضافی و جلوگیری از تکرار حوادث حائز اهمیت است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار