در راستای طرح ملی نهضت مسکن، مددجویان کمیته امداد که خانواده آن‌ها بیشتر از سه نفر است، تسهیلات بلاعوض مسکن دریافت می‌کنند.

رضا سلم‌آبادی گفت: آن دسته از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) که در مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر سکونت دارند و از شرایط و ضوابط بخشنامه‌ای برخوردار باشند، می‌توانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: مبلغ تسهیلات بلاعوض در این طرح ۴۰۰ میلیون ریال با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله است.

او گفت: طی سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ نفر متقاضی در این زمینه به دستگاه‌های اجرایی معرفی شده اند که از ابتدای سال جاری تاکنون این تعداد به ۳۰۰ سهمیه رسیده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) به ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح استان اشاره کرد و گفت: امسال هدف‌گذاری این کمیته در چارچوب اشتغالزایی است و میزان منابع اشتغال کمیته امداد استان از ۷۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

سلم‌آبادی گفت: پرداخت وام در مرحله آخر قرار دارد و پیش از آن استعداد سنجی، مزیت‌سنجی مشاغل در مناطق بر اساس ظرفیت‌های بومی، مشاوره شغلی و ارائه آموزش انجام می‌شود.

او گفت: امسال هدف‌گذاری برای ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی و همچنین نگهداشت ۱۰تا ۱۳ هزار فرصت شغلی به خصوص طرح‌های کشاورزی و دامپروری که قبلا ایجاد شده در دستور کار کمیته امداد استان قرار دارد و در پرونده‌های موقت تحت عنوان تبصره ۱۴ به میزان ۶ تا ۱۸ ماه به مددجویان وام اشتغال و سایر کمک‌ها ارائه می‌شود تا به خودکفایی و درآمد ثابت برسند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار