رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، املاک و امور حقوقی شورای شهر شیراز گفت: برکت وجودی سومین حرم اهل بیت (ع) در همه نقش‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مردم باید محسوس باشد که متاسفانه در حال حاضر چنین نیست.

سید ابراهیم حسینی نشست این شورا منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص سومین حرم اهل بیت (ع) را یادآور شد و گفت: همه جای شیراز سومین حرم است و باید به فکر آبادانی و پیشرفت تمام بخش‌های شهر شیراز با محوریت حرم احمدبن موسی (ع) باشیم.

او گفت: برکت وجودی حرم در همه نقش‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مردم باید محسوس باشد که متاسفانه در حال حاضر چنین نیست.

حسینی گفت: مردم سرمایه اجتماعی هستند و جلب اعتماد مردم مهم است و اکنون مردمی که با تمام مشکلات این‌گونه نشاط اجتماعی خود را نشان می‌دهند، اگر با بی‌توجهی یا کم توجهی روبه‌رو شوند اعتمادشان سلب می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز نیز گفت: سرمایه‌گذاری امروز نیاز واقعی و دارای اهمیت ویژه است. سرمایه‌گذاری به عنوان موتور محرکه اقتصاد است.

محمد حسن اسدی گفت: برای برون رفت از وضعیت فعلی اقتصادی در کشورمان باید توجه لازم را به سرمایه‌گذاری و جذب بخش خصوصی کرد، زیرا افزایش سرمایه‌گذاری است که موجب افزایش تولید، افزایش ارزش افزوده، افزایش درآمدها، افزایش رفاه، افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری و کاهش فقر می‌شود.

او گفت: اینکه از جیب عده‌ای پول بگیریم و به جیب عده‌ای واریز کنیم اداره اقتصادی دچار ضعف و باعث تورم می‌شود. سرمایه‌گذاری یک نوع تامین مالی با مزایای ویژه است.

محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیراز هم گفت: انتقال کارخانه سیمان، پشم شیشه، روغن نباتی نرگس و پادگان‌های نظامی به خارج از شیراز مطالبه و خواسته مردمی است.

او ضمن قدردانی از اعلام رضایت مدیرکل زندان‌های فارس برای انتقال زندان عادل‌آباد شیراز به خارج از شهر از شهرداری خواست تا در این انتقال سازمان زندان‌ها را یاری کند.

هاجری همچنین گفت: از کمیسیون تلفیق درخواست دارم این درخواست با سرعت، سبقت، حمایت و یاری طی جلسه‌ای پربار، به نتیجه رسانده شود.

علیرضا اسکندری، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز هم در این نشست گفت: در ابتدای شروع به کار شورای ششم، ۱۸۰ پروژه به عنوان پروژه‌های هدف ۱۴۰۱ تعریف شد که از این تعداد ۵۴ پروژه بزرگ مقیاس جدید و نیمه تمام و ۱۲۶ پروژه در حوزه مناطق است.

او، همچنین اجرای پروژه حد فاصل بلوار‌های احمدی جنوبی تا شاهزاده قاسم و حضرتی را مکمل این مگاپروژه تلقی کرد و گفت: این پروژه بزرگ علاوه بر ایجاد مسیر‌های دسترسی از طریق تقاطع‌های غیرهمسطح شامل پیاده راه و خطوط مترو نیز خواهد بود.

افسانه خواست خدایی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: پروژه کلان ساماندهی محور چناراهدار با پیگیری‌های متداوم ناظر شورای اسلامی شهر شیراز، شهرداری منطقه پنج شیراز و با حضور استاندار فارس به مراحل نتیجه بخش نزدیک می‌شود.

او گفت: فرصت تعیین شده برای راه‌اندازی تصفیه‌خانه برای چهار کارخانه نشاسته‌سازی در حال اتمام است و مشکل این محدوده سال‌هاست که در حال پیگیری است، اما در سنوات گذشته اقدامی موثر صورت نگرفته است. رهاسازی فاضلاب خانگی و برخی کارخانه‌های تولیدی از بالادست و همچنین زباله‌ریزی در حریم و بستر رودخانه سبب شده که مردم شیراز این محل را بابوی نامطبوعش بشناسند.

خواست خدایی گفت: مصوبه‌ای در هفت ماه گذشته با حضور مدیر کل دادگستری استان فارس و دادستان حضور استاندار در این منطقه را نقطه عطفی برای ساماندهی وضعیت آزاردهنده چنارراهدار ارزیابی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار