رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه، احتمال بروز حوادثی مانند متروپل آبادان در کرمانشاه را تایید کرد.

طیب حیدری گفت: مشابه ساختمان متروپل در کرمانشاه زیاد است، با توجه به فجایعی که در ساخت و ساز شهر کرمانشاه وجود دارد، احتمال بروز رخداد‌هایی مثل حادثه متروپل آبادان در کرمانشاه دور از انتظار نیست.

 رخداد‌هایی مثل حادثه متروپل آبادان شانسی نیست و در پی فساد گسترده‌ای که در زمینه ساخت و ساز‌ها وجود دارد، رخ می‌دهد. تخلف در حوزه ساخت وساز هم ردیف دزدی کردن است. چه در ساخت و ساز ساختمان تخلف کنی و چه دزدی، مهم این است که در هر دو مورد حقوق دیگران ضایع می‌شود.

 یکی از چالش‌های اصلی در ساخت ساختمان‌های ناایمن و تخلف در ساخت و ساز به بی توجهی سازندگان به نقشه مصوب مربوط می‌شود. نقشه‌های مصوب ساختمانی باید از سوی نماینده شهرداری، یک مهندس عمران، مهندس معمار، مهندس تاسیسات برقی و مکانیکی تایید شوند، اما متاسفانه در هنگام ساخت و ساز اغلب بدون توجه به این نقشه مصوب ساخت و ساز‌ها انجام می‌شود و هرچه قدر هم که مهندس ناظر تلاش می‌کند و گزارش تخلفات را به شهرداری می‌دهد، گاهی هیچ برخوردی با متخلفان نمی‌شود.

به عنوان مثال در جریان ساخت وساز ساختمان متروپل حتی نامه تخلفات برای جلوگیری از ساخت و ساز به دادستانی هم داده شده است.کمتر مهندس ناظری هست که تخلفات ساخت و ساز را به شهرداری گزارش نکند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.