محموله ۵۰۰ هزار لیتری بنزین باز گردانده شده از افغانستان ممکن است مربوط به کشور دیگری باشد که از مسیر ایران به افغانستان ترانزیت شده است.

سید حمید حسینی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران گفت: افغانستان تا کنون هیچ کدام از محموله‌های بنزین ایران را برگشت نزده است.

سید حمید حسینی انتشار برخی خبرها درباره اینکه افغانستان محموله ۵۰۰ هزار لیتری بنزین ایران را برگردانده است رد کرد و افزود: تاکنون از ورود هیچ محموله بنزین ایران به افغانستان جلوگیری نشده و ممکن است این محموله مربوط به کشور دیگری باشد که از مسیر ایران به افغانستان ترانزیت شده است.

سید حمید حسینی گفت: اینکه این بنزین مربوط به کدام کشور بوده است هنوز مشخص نیست و شاید بنزین عراق باشد که از مسیر خاکی ایران به افغانستان ترانزیت شده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران اظهار کرد:  با روی کار آمدن حکومت جدید در افغانستان، بخشی از افراد فعال در مناسبات اقتصادی این کشور تغییر کرده‌اند و بنابراین در بعضی موارد، ناهماهنگی‌هایی اتفاق افتاده است.

مسئولان ولایت نیمروز افغانستان مدعی شده‌اند که از واردات ۵۰۰ هزار لیتر بنزین بی‌کیفیت به کشورشان جلوگیری کرده اند.

به گفته این افراد، ۱۲ تانکر حامل ۵۰۰ هزار لیتر تیل(بنزین) بی‌کیفیت پس از بررسی‌های مربوط به استاندارد، دوباره به ایران مسترد و از واردشدن آن به داخل کشور جلوگیری شده است.

این موضوع باعث شد تا برخی در فضای مجازی ادعا کنند کشور صادر کننده این محموله بنزین، ایران بوده است.

برچسب ها: بنزین ، ترانزیت ، ایران ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
شایدم ایران بوده نه که بنزین و نفت گاز ایران خیلی استاندارد و با کیفیت هست چطور مشخص نیست ابن همه محموله از کجا امده و به کجا میرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
500هزار لیتر بنزین از مرز ایران خارج شده فعلأ مسئولین کشور نمی دانند
آخرین اخبار