عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پروژه اقتصادی کشور با تولید سل‌های نیروگاه‌های خورشیدی و اشتغال ۳هزار نفر در ماهان آغاز شد.

 دکترمحمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه جلسه شورای اداری بخش ماهان با حضور فرماندار شهرستان کرمان و تعدادی از مدیران کل و مسئولان ماهان برگزار شد،گفت: بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان ظرفیت سرمایه گذاری در فاز اول این پروژه است و تا سقف ۲۵ هزار میلیار تومان افزایش خواهد یافت .

او می گوید: سالانه حدود ۳ هزار مگاوات تولید سل خواهد داشت که بزرگ‌ترین مجموعه تولید سل در خاورمیانه خواهد بود و می‌توان ناترازی برق در حوزه انرژی‌های پاک را تامین کرد.

پورابراهیمی گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۳هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم این پروژه باشد که یک تحول در زمینه اشتغال جوانان منطقه خواهد بود.

او می گوید :  با توجه به دانش بنیان بودن پروژه، هماهنگی‌های لازم برای انعقاد قرارداد‌های تخصصی با پارک علم و فناوری ماهان و دانشگاه هایتک در دستور کار است و از مهم‌ترین تصمیمات اجرایی منطقه ماهان است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: کمک به تامین آب شرب شهر ماهان و روستا‌های دارای تنش آبی منطقه از دیگر موضوعات جلسه بود و مجوز حفر چاه جدید امروز نهایی شد.

او می گوید : مقرر شد برای گازرسانی به واحد‌های کمی که باقی مانده به زودی اقدام و پیش بینی می‌شود تا پایان سال روستای بدون گاز درمنطقه ماهان نداشته باشیم، همچنین مصوب شد برقرسانی روستا‌هایی که تامین برق از مسیر اصلی برای آن‌ها طولانی است و زیر ۲۰ خانوار هستند، از طریق نیروگاه خورشیدی تامین شود.

پورابراهیمی گفت: در بحث آسفالت نیز تصمیم گرفته شد در اختیار همه روستا‌های نیازمند آسفالت معابر، قیر رایگان قرار بگیرد و با بنیاد مسکن به صورت مشارکتی انجام شود.

به گفته او،  در بحث محیط زیست بابت دامداری‌های اطراف ماهان که مشکلاتی ایجاد کرده اند باید نتیجه پی گیری ها به اطلاع مردم برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار