عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: شکاف بین عرضه و تقاضا در کشور ما افزایش یافته در حالی که برخی کشورها خودرو را قسطی و با سود صفر می‌فروشند.

آقای علی قاسمیان مقدم می‌گوید: اختلاف قیمت خودرو بین کارخانه و حاشیه بازار افزایش یافته و تا زمانی که عرضه و تقاضا به نقطه تعادل نرسند، این اختلاف قیمت وجود خواهد داشت.

به گفته او، چه از طریق تولید داخل و چه از طریق واردات باید به عطش بازار جواب داد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا به دلیل عرضه زیاد، خودروساز مجبور می‌شود خودرو را اقساطی و با سود صفر درصد به مشتریان عرضه کند تا تولید را ادامه دهد.

آقای قاسمیان مقدم می‌گوید: با عرضه خودرو در بورس امکان اصلاح قیمت وجود ندارد، چرا که بورس با حالت مزایده ای که دارد، شرایط را بدتر خواهد کرد.

کارشناسان بازار سرمایه مانند آقای سیاوش وکیلی گفته اند، در هر صورت مصرف‌کننده نهایی همیشه بهای بازار آزاد را جهت خرید خودرو می‌پردازد و چه بهتر که این تفاوت قیمتی نصیب تولید کننده شود.

پیشتر آقای محمد رضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه گفته بود که اکنون اختلاف قیمت  برخی خودروها بین کارخانه تا حاشیه بازار، به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است .

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ بود که یکی از خودروسازان بخش خصوصی اولین محصول خود را در بورس کالا عرضه کرد. این محصول حدود ۱۰ میلیون تومان زیر قیمت بازار به فروش رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
مستند اختاپوس را ببینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
خودروهای ساخت کارگاه‌های کوچک را بعد از معاینه فنیِ دقیق، پلاک کنید تا انحصار صنعت خودرو شکسته شود.
-
شهروند
۰۸:۲۸ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
بعضی کشورهاهاهاها تورم ندارند.اقتصاد سالمی دارند. فساد مال بسیار کمه .اگه قرار مقایسه بشه از همه نظر مقایسه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
برخی کشورها خودرو را قسطی و با سود صفر می‌فروشند
قطعا مسئولین آن کشور با وجدان هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
مثل کشور ما خخخخ.
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۲۲:۵۸ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
آقای اقتصاد و مغز صنعت ایران این تقاضای بیش از تولی را به بازرسی کل بگوئید پیگیری مسئولانه کند ببینید دلالان و وابستگان و رانت خواران عمده نیستند پس اینهمه ماشین‌ها کجا می‌رود چرا دولت یک سیاست کنترلی ازخانواده که بیش از دو خودرو در پارکینگ شان مانند ارز و طلا ثروت انباشته می‌کنند نسیت باید یارانه شان قطع و مالیاتشان را دو برابر کند و..........
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۲۲:۰۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
با این آلودگی هوا اولویت باید حذف ماشینهای قدیمی و پر مصرف آلوده باشد قانون بزارین هر کسی 5 عدد ماشین فرسوده رو حذف کنه میتونه یک ماشین متناسب با قیمت اونا گمرک صفر وارد کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
پراید-405-سمند-دنا-باید حذف بشن ماشینای بدرد نخور و آشغالن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
هیچ کشوری مثل ایران نیست ترکیه آلمان کارگرش با5ماه حقوق کارگر ی ی ماشین باکیفیت می خرند ایران چی
Germany
امید
۱۵:۳۶ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
هر کی گفته است خالی بسته
خودم یک ماشین ساده دسته دوم را با اقساط 3 ساله خریده ام
قسط انون با زور می توانم بدهم
گذشته از هزینه های بیمه مالیات و کی می توانند بنزین لیتری 2.5 یورو
تو مایشن بریزد. آواز دهل از دور خوش است
آخرین اخبار