جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری دو سارق که ۳۰ میلیارد ریال اموال مسروقه را از ۶۷ منزل در شهرستان نطنز سرقت کرده بودند، خبر داد.

سردار  محمدرضا هاشمی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل در نطنز، شناسایی سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس این شهرستان قرار گرفت.

او گفت: کارآگاهان پس از بررسی دقیق منازلی که مورد دستبرد قرار گرفته بودند و همچنین جمع آوری مستندات و ادله لازم، رد پای ۲ سارق غیر بومی را در این سرقت‌ها به دست آورده و جستجو برای دستگیری آن‌ها را آغاز کردند.

به گفته جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان، با تلاش شبانه روزی و اقدامات تخصصی و هوشمندانه کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان نطنز سرانجام مخفیگاه متهمان شناسایی و در یک عملیات ضربتی با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر شدند.

سردار هاشمی فر گفت: متهمان که در ابتدا منکر هر جرمی بودند، اما در ادامه پس از مواجه با مدارک و مستندات ارائه شده به ۶۷ فقره سرقت منزل معترف که ارزش اموال به سرقت رفته توسط کارشناسان مربوطه بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال ارزیابی شده است.

این مقام انتظامی می گوید: جای نگهداری طلاجات زیاد، ارز و وجوه نقد بالا در منزل نیست و بایستی موضوع استفاده از صندوق امانات بانک‌ها برای نگهداری اشیای با ارزش در بین مردم فرهنگسازی شود.

به گفته سردار هاشمی فر گفت: مردم به همان اندازه که نسبت به جمع آوری و نگهداری طلاجات، سکه و ارز اهتمام دارند به همان اندازه نیز بایستی برای افزایش ضریب ایمنی منازل خود نظیر نصب دزدگیر، دوربین مداربسته، نصب نرده بر روی در‌ها و پنجره ها، استفاده از در‌های آکاردئونی در منازل آپارتمانی، استفاده از در‌های ضد سرقت و قفل‌های رمزدار اهمیت داده و هنگام ترک منازل نیز از بسته بودن همه راه‌های نفوذ به منزل خود مطمئن باشند تا با این گونه اقدامات زمینه‌های ارتکاب از سارقان گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.