طرح غربالگری و پیشگیری از تنبلی چشم ۶۰ هزار کودک از ابتدای تیر در استان مرکزی آغاز می شود.

همزمان با سراسر کشور طرح غربالگری و پیشگیری از تنبلی چشم ۶۰ هزار کودک استان مرکزی از ابتدای تیر در ۲۶۳ پایگاه منتخب اجرا می‌شود.

سالاروند معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی در حاشیه مراسم افتتاحیه طرح غربالگری تنبلی و معلولیت های چشم در خمین در این مورد توضیحاتی به شرح زیر بیان کرد.

این طرح از ابتدای تیرماه تا پایان سال انجام می‌شود و برای جلوگیری از تجمع والدین در پایگاه‌ها، یکی از والدین با در دست داشتن مدارک شناسایی کودک اقدام به حضور در این مراکز می‌کند.


سال گذشته ۵۰ هزار و ۴۴۹ کودک در طرح غربالگری تنبلی چشم معاینه شدند که از این تعداد هزار و ۶۶۲ کودک مشکوک شناسایی شدند و از این شمار، ۱۸۱ کودک دچار نقص تنبلی چشم و ۵۷۲ کودک دارای سایر اختلالات بینایی به چشم پزشک معرفی شدند.

حمزه لو رئیس اداره بهزیستی خمین هم در این مراسم گفت: 4 هزار و ۸۵۰ کودک 3 تا ۶ سال این شهرستان، امسال در 4 مرکز مثبت زندگی و مراکز سیار روستایی غربالگری تنبلی چشم می‌شوند.

حمزه لو گفت: طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم 4 هزار و ۸۰۰ کودک نیز سال گذشته در خمین اجرا شد و ۷۹ کودک دارای اختلالات بینایی شناسایی و به مراکز بینایی سنجی شهرستان معرفی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.