مدیرکل امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد گفت: روزانه ۱۵۰ هزار لیتر آب آشامیدنی به وسیله تانکرهای سیار در مناطق عشایری این استان توزیع می شود.

فیض الله آذرفر گفت: با توجه به حساسیت موضوع در همه شهرستان های استان برای آبرسانی سیار پیمانکار در نظر گرفته شده و آبرسانی به صورت مستمر در حال انجام است.

او می گوید: اعتبارات ویژه نیز در راستای تنش آبی و خشکسالی تامین و در این راستا هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین آب آشامیدنی مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد در سفر رئیس جمهور و رئیس سازمان امور عشایر به استان تصویب شد که ۱۰ میلیارد ریال از این میزان برای اجرای طرح های مطالعاتی تامین آب پایدار مناطق عشایری تاکنون تخصیص یافته است.  

به گفته آذرفر، طرح مطالعاتی تامین آب پایدار مناطق عشایری استان در  پنج نقطه آغاز شده و در صورت مثبت بودن دیدگاه کارشناسی این طرح ها  در ۶ ماه آینده عملیاتی می شود.

او می گوید: تکمیل پنج طرح تامین آب پایدار آشامیدنی مناطق عشایری در حال اجرای کهگیلویه و بویراحمد از دیگر  راهبردهای ایجاد زیرساخت های آب در  مناطق عشایری است که بخش عمده ای از اعتبار پیش بینی شده سفر رئیس جمهور برای تحقق این امر در نظر گرفته شده است.

آذرفر تامین نهاده های دامی را یکی از مشکلات اصلی عشایر استان دانست و گفت: با توجه به آزاد شدن قیمت نهادهای دامی تمهیدات لازم برای تامین به موقع نهاده مورد نیاز عشایر اندیشیده شده است.

به گفته مدیرکل امور عشایر استان،  پارسال ۱۳ هزارتن نهاده دامی و ۱۰ هزار تن کنسانتره در بین عشایر استان توزیع شد.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲۲ هزار خانوار کوچرو و نیمه کوچرو است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.