مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مردم محوری اولویت اصلی جشن‌های دهه کرامت است گفت: باید از ظرفیت مردم و تشکل‌های مردمی در جشن‌های این دهه و ولادت امام رضا (ع) در استان استفاده کرد.

 حسین مسگرانی  در نشست شورای برنامه ریزی دهه کرامت سیستان و بلوچستان گفت: براساس بخشنامه صادر شده از سوی شورای فرهنگ عمومی این استان مقرر شد برخی مکان ها، خیابان‌ها و یا مدرسه‌ای در صورت امکان در این ایام به نام امام رضا (ع) نامگذاری شود.

او گفت: در جشنواره گرافیک رضوی نیز کار‌های مهم و خوبی تولید شده که باید با همکاری شهرداری در سطح شهر و ادارات استان اجرایی شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان  گفت: برادران اهل سنت بخصوص در سراوان ارادت خاصی به امام رضا (ع) دارند، و  امنیت، فرهنگ و بسیاری از موضوعات کشور از لطف و عنایت ائمه به خصوص امام رضا (ع) و خواهر بزرگوار ایشان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: امسال برای پنجمین سال متوالی در ابتدای دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س)، میزبان پرچم متبرک آن حضرت و حضور خادمین در زاهدان خواهیم بود.

حجت الاسلام مهدی پودینه گفت: حدود ۳۷ برنامه شامل غبارروبی گلزار شهدا، حضور خادمین و پرچم متبرک در بیمارستان‌ها و عیادت از بیماران، حضور در مساجد، مکان‌های عمومی و نظامی، دیدار با خانواده شهدا، نیازمندان، زندانیان و ... در طول دهه کرامت در زاهدان برگزار می‌شود.

او گفت: همچنین جشن‌هایی ویژه دختران و دختران شهدا با حضور خادمین در تالار فردوسی زاهدان برگزار خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان  گفت: اجرای نذر شادی با هدف احساس مسئولیت مردم در ایام شادی اهل بیت (ع) نیز در این ایام برنامه ریزی شده که همه مردم می‌توانند در این برنامه‌ها مشارکت داشته و از ظرفیت ادارات نیز باید در این زمینه استفاده کرد.

رییس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: دهه کرامت دهه فجر آستان قدس است و از این ایام باید در تبلیغ این مکتب در کل عالم بخصوص ایران اسلامی بهره‌مند شد.

دادخدا خدایار گفت: کاروان‌های زیرسایه خورشید توسط شاخه جوانان آستان قدس راه اندازی شده و حدود ۱۲ سال است که در حال انجام می‌باشد و متشکل از مدیر اجرایی، روحانی، مداح و چند پرچم گردان است.

او گفت: هدف از تشکیل کاروان زیرسایه خورشید تبلیغ فرهنگ رضوی برای آشنایی بیشتر مردم با اهل بیت (ع)، اهتزار پرچم مطهر و شناسایی محرومین و رفع محرومیت است.

رییس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان گفت: از ۱۵ خرداد کاروان زیرسایه خورشید وارد چابهار و کنارک شده و سپس به نیکشهر، بنت، فنوج، سرباز، ایرانشهر، بزمان و دلگان رفته و برنامه‌هایی برگزار می‌کنند.

او گفت: این کاروان سپس وارد زاهدان شده و بعد از اجرای چند برنامه محوری به زابل رفته و از آنجا راهی مشهد مقدس می‌شوند.

خدایار  گفت: ۲۰ کانون تخصصی و موضوعی داریم که هرکدام در طول این ایام برنامه‌هایی را در محله ها، مساجد و برخی مکان‌ها اجرا می‌کنند.

او گفت: در شب ولادت امام رضا (ع) در تمام مساجد زاهدان و حتی حاشیه شهر مولودی خوانی و جشن برگزار می‌شود.

او گفت: همچنین مراسم افتتاح بهسازی و ایزوگام سقف هزار خانه که در سیل کنارک آسیب دیده بود با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و حفر ۵۰ چاهک در سیستان با کمک جهاد کشاورزی در این ایام انجام می‌شود.

رییس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: تاکید بیشتر بر حضور خود مردم است، اما انتظار داریم تمامی دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته و شب ولادت امام رضا (ع) زیارت امین الله و هر روز ساعت هشت صبح و هشت شب صلوات خاصه پخش شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: دهه کرامت یادآور بزرگوارانی است که، ولی نعمت ایران اسلامی هستند.

مرتضی سلطانی نژاد گفت: امام رضا (ع) در این استان جایگاه خاصی دارد و مردم سیستان و بلوچستان ارادت خاصی به این امام رئوف دارند.

وی بیان کرد: دهه کرامت خاص مشهد، قم و شیراز نیست بلکه متعلق به همه مردم است و هیچ کوتاهی نباید در برنامه‌های مربوط به این دهه انجام شود.

وی گفت: امسال باید بیش از گذشته از ظرفیت فضای مجازی و مجموعه شاد آموزش و پرورش در معرفی دهه کرامت و انتشار سخنان و روایات ائمه به خصوص امام رضا (ع) و خواهر بزرگوارشان حضرت معصومه (س) استفاده کرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: شعر رضوی نیز به عنوان برنامه تکلیفی باید اجرایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار