مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان کردستان گفت: در این استان امکان اقامت ۹۰۰۰ گردشگر وجود دارد.

یعقوب گویلیان در نخستین جلسه کمیسیون امنیت گردشگران استان در سال‌جاری گفت: کردستان با وجود مراکز اقامتی دارای مجوز و اماکن دارای استاندارد‌های لازم، آماده اسکان و خدمات‌دهی به بیش از ۹ هزار مسافر و گردشگر در هر شبانه‌روز است.

او گفت: استان کردستان با وجود جاذبه‌های متعدد گردشگری و شرایط مناسب آب وهوایی، درایام نوروز امسال و تعطیلات عیدسعیدفطر مقصد سفر تعداد بی‌شماری گردشگر و مسافر به استان بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان می گوید: اسکان و اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ برابر افزایش داشته است که این تحول مهم در صنعت گردشگری، مرهون تلاش و همکاری اعضای ستاد خدمات سفر نوروزی، فعالان گردشگری و مردم مهمان‌نواز کردستان بود.

او گفت: شهر‌های بانه، مریوان، سنندج و سروآباد را از مقاصد اصلی سفر گردشگران در ایام تعطیلات نوروز و عیدفطر در استان عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در ایام تعطیلات پیش‌رو شاهد افزایش چشم‌گیر ورود گردشگران به کردستان باشیم، بنابراین باید تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان با اتخاذ تدابیر ویژه زمینه خدمات‌دهی مناسب به گردشگران را فراهم کنند.

به گفته گویلیان رضایتمندی گردشگران در سفر به استان، انگیزه حضور دوباره و زمینه‌سازی برای انتخاب کردستان به عنوان مقصد گردشگران خارجی را نیز موجب می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های بی‌شمار گردشگری در استان، شاهد ایجاد اشتغال پایدارو توسعه اقتصادی در کردستان باشیم.

برچسب ها: گردشگری ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.