اشرفی گفت: باید از ظرفیت مرز که یکی از مهم ترین ظرفیت ها برای خراسان جنوبی است بهره ببریم و محصولات کارخانجات را صادر کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در دیدار اعضای کمیسیون اتاق بازرگانی بیرجند گفت: از آن جایی که کارخانه‌های متعددی در خراسان جنوبی به صادرات وابسته هستند، از تجارت خارجی به عنوان اقتصاد صنعت مرز تعبیر کرده‌ایم.

او گفت: وابستگی ما به مرز بسیار زیاد است و باید از این ظرفیت استفاده کنیم؛ اگر مرز به هر دلیلی چند روزی بسته شود، صنعت استان متضرر می‌ شود.

اشرفی با قدردانی از حسن همکاری فعالان بخش خصوصی اتاق بازرگانی بیرجند گفت: در شرایط فعلی کار مقداری سخت است لذا باید تلاش بیشتری کنیم و دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید همراهی بسیار گسترده تری داشته باشند تا شاهد تغییر و تحول باشیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از اتاق بازرگانی خواست ضمن تقویت همکاری‌ها، این مطالبه را از دستگاه‌های اجرایی داشته باشد.

او با ذکر این نکته که اتاق بازرگانی بیرجند و فعالان اقتصادی استان یک وزنه و ابزار در تصمیم‌گیری‌های استان به شمار می روند، گفت: آنچه برای مدیریت صادرات و واردات از مرزهای استان نیاز است را در دستور کار قرار دهید.

اشرفی گفت: با فعال سازی بازارچه خرده‌ فروشی در مرز، مرزنشینان قادر خواهند بود در هفته ۴۰۰ دلار کالا، صادرات یا واردات داشته باشند.

اشرفی با تأکید بر این که نتیجه این فرصت باید در سبد معیشت مرزنشینان استان مشاهده شود، گفت: باید از این ظرفیت به طور ویژه استفاده شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: دولت در این حوزه برای استان‌ های مرزی که کولبری دارند شرایط خاصی مهیا کرده است؛ در خراسان جنوبی هم به دلیل نبود کولبری در مرز، شرایط خرده فروشی در بازارچه‌ها فراهم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.