مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به انجام نام نویسی در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن از ۲۱ اردیبهشت ماه جاری گفت: این روند تا ۲۵ خردادماه جاری ادامه دارد.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت گفت: این مسابقات در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، دعاخوانی، مدیحه‌‎سرایی و همخوانی قرآن کریم، تفسیر عمومی قرآن، ترجمه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار خواهد شد.

او می گوید: رشته‌های حفظ ۵ و ۱۰ جزء تنها در مرحله شهرستانی و استانی، حفظ ۲۰ جزء تا مرحله کشوری برگزار خواهند شد و تنها سه رشته حفظ کل و قرائت تحقیق و ترتیل تا مرحله بین‌الملل ادامه خواهد داشت.

او گفت:رشته ترتیل در مرحله بین‌الملل امسال به صورت آزمایشی برگزار خواهد شد که می تواند انگیزه ای برای حضور افراد بیشتر در این رشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه و شرایط ثبت‌نام در چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه، می توانند به درگاه اینترنتی http://www.quraniran.ir مراجعه کنند.

حجت الاسلام جوانبخت گفت: شرط سنی این مسابقات ۱۸ سال است و در ۲ بخش مردان و زنان برگزار خواهد شد.

او می گوید:زمان برگزاری مرحله شهرستانی  اول تیر تا ۱۵ مرداد است و مرحله استانی رشته‌های معارفی در ۱۲ مرداد برگزار می شود و مرحله استانی رشته‌های آوایی در بازه زمانی ۲۲ مرداد تا ۳۱ شهریور بوده و زمان ضبط تصویری رشته‌های دعاخوانی، اذان، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن در مرحله استانی ۲۲ مرداد تا ۳۱ شهریور تعیین شده است.

حجت الاسلام جوانبخت گفت:طبق آخرین آمار اعلامی، ۱۱۴ نفر در استان برای حضور در این رقابت قرآنی شرکت کرده اند که ۵۹ نفر مربوط به ارومیه، ۱۸ نفر خوی، هشت نفر بوکان، هفت نفر نقده، پنج نفر میاندوآب و ۱۷ نفر دیگر مربوط به هفت شهرستان دیگر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.