هشتمین نمایشگاه ورزش و تجهیزات‌ورزشی، تغدیه، سلامت و خدمات‌وابسته در استان اصفهان افتتاح شد.

امروز نهم خردادماه ۱۴۰۱، در استان اصفهان، نمایشگاه تخصصی ورزش و تجهیزات‌ورزشی، تغذیه، سلامت و خدمات‌وابسته برای هشتمین مرتبه افتتاح و شروع به‌کار کرد.

در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه، نشست‌خبری آن برگزار شد و فرهاد رحیمی مدیر نمایشگاه تخصصی ورزش، سلامت، تغذیه و خدمات‌وابسته گفت: نمایشگاه ورزش پیش از این نیز در اصفهان برگزار می‌شد، اما نمایشگاه امسال کاملا در حوزه ورزش خواهد بود و سعی بر آن است تا به صورت مستقل عمل کند و بتواند خدمات بهتر و بیشتری را به مخاطبان خود ارائه دهد.

او گفت: در دنیا و کشور‌های توسعه‌یافته تمام اقدامات حوزه ورزش را بخش خصوصی انجام می‌دهد، و نتایج برگزاری و تیمداری‌ها نیز نشان از روند رو به‌رشد می‌دهد و همین مسئله اختلاف بین آن‌ها با دیگر کشور‌ها را مشخص می‌کند و همچنین خروجی و بهره‌وری خوبی هم دارند. اگر در کشورما هم بخش خصوصی دارای جایگاه و اهمیت آن مشخص شود می‌توان تاثیرات مثبتش را مشاهده کرد.

مدیر نمایشگاه تخصصی ورزش معتقد است نمایشگاه‌ها یکی از فضا‌هایی است که می‌تواند به اهمیت بخش خصوصی و تاثیرات آن در ورزش کمک کند. می‌شود امیدوار بود نمایشگاه‌های ورزش اصفهان همانند پایتخت بتوانند به بالندگی خوبی برسد و جا‌های خالی موجود در ورزش کشور را با ورود و پررنگ‌تر شدن بخش خصوصی پر کند.

فرهاد رحیمی با اشاره به اینکه این نمایشگاه خیلی دیر در تقویم برگزاری وارد شد و در طی دو ماه شرایط را برای برگزاری ایجاد شده، گفت: امیدواریم دستاورد و نتایج این نمایشگاه به‌سود ورزش استان و کشور باشد و بتوانیم در سال‌های آینده در شرایط بهتر و با تجربه بیشتر فعالیت کنیم و اگر قرار شد سال آینده هم این نمایشگاه را برگزار کنیم زمان کافی برای برنامه‌ریزی‌های بهتر داشته باشیم و نمایشگاهی در سطح بین‌المللی برگزار کنیم چرا که ورزش استان ظرفیت بسیار بالایی در این زمینه دارد.

او با تقدیر از شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: مدیریت نمایشگاه‌های بین‌المللی همکاری بسیار خوبی برای برگزاری این نمایشگاه در کنار گروه آرنا و همچنین سایر ارگا‌ن‌ها و موسسات داشتند تا بتوانیم در این زمینه کار کنیم.

به گفته مدیر نمایشگاه در بحث برگزاری رویداد‌های ورزشی باید به جایی رسید که بزرگترین رویداد‌های ورزشی را نیز بخش خصوصی برگزار کند. گروه آرنا در نظر دارد به‌صورت جدی علاوه بر اماکن و فضا‌های ورزشی که در اختیار دارد در حوزه‌های دیگر از جمله پوشاک ورزشی و همچنین برگزاری رویداد‌های ورزشی نیز وارد شود. اصفهان از نظر ورزشی ظرفیت بسیار بالایی دارد و می‌تواند رویداد‌های بسیار مهم ورزشی را با کیفیت و بهره‌وری بالایی برگزار کند و این مسئله کمک می‌کند تا بتوانیم جایگاه‌هایی بسیار در عرصه بین‌المللی داشته باشیم.

رحیمی گفت: دولت‌ها در مدیریت اقتصادی با چالش‌هایس از جمله سطح پایین بهره‌وری روبرو هستند و این مسئله را می‌توانیم حتی در استان خودمان هم ببینیم، سیتی‌سنتر و مجتمع نقش‌جهان را می‌توان یکی از نمونه‌های بارز این مسئله در تفاوت بخش عمومی و خصوصی مثال زد. بها دادن به بخش خصوصی می‌تواند به نفع شهر استان و کشور باشد، بخش خصوصی باید برای تقویت روی پای خود بایستد و وابستگی زیادی به بخش دولتی و عمومی نداشته باشد تا بتواند به خودباوری برسد.

او معتقد است؛ اولین زیرساخت باور و نگرش بخش خصوصی و توانایی ارائه خدمات زیاد است و این موضوعی‌ست که در طی یک تعامل دو طرفه صورت می‌گیرد و بخش خصوصی و دولتی باید بتوانند اعتماد یکدیگر را جلب کنند. این خودباوری بخش خصوصی کم است. بخش خصوصی در این زمینه چالش‌های زیادی دارد، اما اگر ایده و برنامه داشته باشد می‌تواند به نتیجه برسد.

این کارآفرین حوزه ورزش گفت: اکثر مشارکت‌کننده‌ها از اصفهان هستند و چند غرفه مهمان نیز داریم؛ مساحت سالن نمایشگاه‌ها ۱۵ هزار متر است که برای این نمایشگاه ۴ هزار متر مفید در اختیار ۴۰ غرفه قرار گرفته است.

رحیمی در رابطه با درصد ارتباط غرفه‌داران با تولیدکنندگان گفت: در بحث تولید باید دید چه مصارفی وجود دارد، تجهیزات ورزشی و باشگاهی، پوشاک و بحث تغذیه که بیشتر از بقیه مخاطب دارد، بعد از تحریم‌ها بیشتر مصارف ما داخلی است و بحث اصلی کیفیتی است که بین تولیدات داخلی و خارجی وجود دارد البته که رشد خوبی داشتند، اما توانستند به مراحل خوبی برسند، در نمایشگاه غرفه‌های مربوط به تجهیزات و پوشاک وجود دارد.

به گفته او برنامه‌های این نمایشگاه بیشتر ورزشی است. از جمله مسابقات و چالش‌های ورزش که بخشی از آن توسط هیئت ورزش‌های همگانی و ورزش شهرداری تدارک دیده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.