دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع لبنی استان خراسان رضوی گفت:توزیع شیر نایلونی در این استان ۳۰ درصد کاهش یافته است.

مهدی هدایت‌نیا گفت: براساس مصوبه مجلس، قیمت کالا‌ها نباید از شهریور سال قبل بیشتر شود، اما دولت مشخص کرد که قیمت چهار قلم کالا ازجمله شیر نایلونی ۹۰۰‌گرمی کم‌چرب، شیر پاستوریزه بطری یک‌لیتری کم‌چرب، ماست دبه‌ای ۲.۵ کیلویی کم‌چرب و پنیر UF نسبتا چرب افزایش یابد. بر همین اساس تصمیم گرفته شد به این محصولات یارانه تعلق بگیرد.

او گفت: شیر نایلونی در خراسان رضوی ۳۰ درصد کاهش توزیع داشته در واقع تقاضا برای شیر نایلونی کاهش یافته است، مصرف سرانه شیر در کشور در ۱۰ سال گذشته ۱۱۰ کیلو بوده که اکنون به ۷۰ کیلو رسیده است.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع لبنی استان خراسان رضوی گفت: هم اکنون با اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه، به چهار قلم کالا ازجمله مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن کالابرگ تعلق گرفته است و میزان آن براساس سرانه مصرف هر قلم کالا است و احتمال دارد ۲۵ درصد از میزان کالابرگ به لبنیات اختصاص داده شود.

هدایت‌نیا گفت: تخصیص کالابرگ سرانه مصرف را افزایش نمی‌دهد، بلکه به حالت قبل برمی‌گرداند. افزایش سرانه مصرف لبنیات در برنامه دولت قرار دارد و برنامه‌ریزی شده است از مهر امسال دوباره توزیع شیر در مدارس و مهدکودک‎‌ها آغاز شود.

او گفت: صادرات شیر سبب کاهش سرانه مصرف شیر می‌شود، اما بر اساس صحبت‌های وزیر جهاد کشاورزی، عوارض صادراتی چهار محصول مانند شیرخشک، کره، روغن و خامه قرار است حذف شود با وجود این، حذف عوارض مشکلات را حل نمی‌کند، زیرا صادرات این محصولات از لحاظ اقتصادی به‌صرفه نیست و مشوق صادراتی نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.