رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: مدرک گرایی نه تنها برای سیستم آموزشی بلکه برای کل جامعه یک آسیب جدی محسوب می‌شود.

غلامحسین حسینی نیا گفت: توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی در جهت جلوگیری از مدرک‌گرایی و به بار نشستن خلاقیت و کارآفرینی افراد ضرورت دارد. مدرک گرایی از آفات بزرگ برای نظام آموزشی است و نه تنها برای سیستم آموزشی بلکه برای کل جامعه یک آسیب جدی محسوب می‌شود و متأسفانه مدرک تحصیلی، افراد را در جامعه صاحب شأن و منزلتی اجتماعی کرده است.

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، ۴۵ درصد از کسانی که به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مراجعه می‌کنند، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند که بازار آن‌ها را جذب نکرده است، و چنانچه در کشور به جای توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی، امتیاز مدرک همه گیر شود و همه افراد تمایل داشته باشند که دکتر و مهندس خطاب شوند؛ جامعه‌ای خواهیم داشت مملو از افرادی که مدرک تحصیلی بالایی دارند، بدون اینکه از تخصص و مهارت لازم بهره‌ای ببرند.

او گفت: افرادی آینده جامعه مدرک‌گرا را تشکیل خواهند داد که به واسطه داشتن مدرک، اعتماد به نفس کاذب داشته و هر شغلی را قبول نمی‌کنند، تقاضا برای مشاغل دولتی و اداری زیادتر از قبل می‌شود و خلاقیت و کارآفرینی از بین می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
باید از مرحله مدرک سالاری به سواد سالاری بریم
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۰:۴۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
مدرک بیار کباب ببر.
آخرین اخبار