رئیس اداره سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: یک دستگاه لاپاروسکوپی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال از محل درآمد موقوفات بیمارستان نقوی کاشان خریداری شد.

علیرضا مفرح گفت: یک دستگاه لاپاروسکوپی از محل موقوفات بیمارستان نقوی کاشان خریداری شد که برای انجام عمل‌های جراحی برداشتن سنگ صفرا «کله سیستکتومی»، «برداشتن آپاندیس» آپاندکتومی، ترمیم انواع فتق «هرنی»، برداشتن رحم «هیسترکتومی» کیست تخمدان و بای پس معده از جمله عمل‌های مرسوم به روش لاپاراسکوپی است.

کاهش عوارض جراحی از جمله کاهش درد‌های بعد از عمل و خونریزی، کاهش زمان جراحی، عدم برش در این نوع جراحی، کاهش عفونت‌های جراحی و کاهش زمان بستری بیمار، از جمله مزیت‌های عمل جراحی با استفاده از دستگاه لاپاراسکوپ است.

به گفته او زنده‌یاد محمد صادق نقوی، یکی از تجار خوش‌نام کاشان بود که در سال ۱۳۱۷ یک باب خانه را برای ساخت بیمارستانی وقف کرد که هم‌اکنون هفت هزار مترمربع مساحت دارد.

این وقف با هدف درمان رایگان بیماران بی‌بضاعت، تهیه وسایل لازم برای درمانگاه، جلوگیری از شیوع بیماری و تهیه داروی مجانی برای بیماران فقیر بود.

رئیس اداره سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان می‌گوید: موقوفات بیمارستان نقوی کاشان ۶۰۰ رقبه است که بنا به وقف نامه بیمارستان نقوی درآمد حاصل از این موقوفات باید برای درمان شهروندان هزینه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.