معاون پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران از برگزاری اولین استارتاپ علوم پزشکی مازندران در رامسر خبر داد.

دکتر زهرا مبلغی گفت: نخستین رویداد استارتاپ ویکند دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پردیس علوم پزشکی رامسر با شرکت ۱۰۰ جوان خلاق برگزار شد

در این رویداد علاوه بر دانشجویان شهرستان‌های رامسر و تنکابن، تعدادی از دانش آموزان ایده پرداز این دو شهرستان نیز طرح‌های نوآورانه خود را ارائه دادند.

به گفته مبلغی ۱۰ مربی و مشاور کشوری طرح‌های شرکت کنندگان را هدایت و راهبری می‌کردند که ۷۰ طرح در مرحله نخست به این رویداد ارسال شد و پس از غربالگری ۳۸ ایده به مرحله دفاع راه یافت.

او می‌گوید: این ۳۸ ایده در سه کارگاه تخصصی توسط اساتید و دانشجویان پردازش و ۱۰ ایده به مرحله نهایی راه یافت و در پایان نیز با آرا شرکت کنندگان به ۳ ایده برتر لوح و تندیس رویداد اهدا شد.

به گفته مبلغی نقطه قوت برگزاری این رویداد نوآورانه واگذاری مسئولیت روند اجرایی آن به دانشجویان این دانشگاه بود.

او می‌گوید: تلاش شد علاوه بر نگاه تخصصی رویداد، دانشجویان آموزش مدیریتی و اجرایی نیز کسب کنند تا بتوانند نقش بسزایی در مدیریت کسب و کار‌های نوآورانه داشته باشند.

به گفته مبلغی تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال اعلام شده و اینگونه رویداد‌های خلاق محور در این دانشگاه تداوم خواهد داشت.

اگرچه این رویداد نخستین تجربه مرکز نوآوری و پردیس بین‌الملل رامسر بود، اما به گفته داوران در سطح بالایی برگزار شد و طرح‌های خلاقانه شرکت کنندگان قابل تحسین بود.

او می‌گوید: ۷ طرح این رویداد از سوی سرمایه گذاران و اسپانسر‌ها حمایت شد و دیگر ایده‌های خلاقانه شرکات کنندگان آمادگی و توانایی سرمایه گذاری برای ایجاد کسب و کار را دارد.

این رویداد در سه محور سلامت، فناوری با رویکرد هوش مصنوعی و محیط زیست برگزار شد و سه ایده برتر این رویداد در حوزه پرستاری و داروسازی و دامپزشکی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.