سازمان جهانی بهداشت جدیدترین آمار مربوط به بیماری آبله میمون را در سراسر جهان اعلام کرد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در جدیدترین آمار خود در خصوص موارد ابتلا به آبله میمون، روز یکشنبه اعلام کرد گزارش‌هایی از ۲۵۷ مورد تایید شده ابتلا به آبله میمون و نیز ۱۲۰ مورد مشکوک را از ۲۳ کشوری که ویروس بومی آن مناطق نیست، تا روز پنجشنبه ۲۶ مه دریافت کرده است.

طبق گزارش سی ان ان، در آمریکا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری این کشور (CDC) ۱۲ مورد را در هشت ایالت تا بعد از ظهر روز جمعه گزارش کرده است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد در ۵ کشور آفریقایی که آبله میمون در آن جا به شکل معمول مشاهده می‌شود، گزارش‌هایی را در خصوص ابتلای ۱۳۶۵ نفر به این بیماری و نیز مرگ ۶۹ تن را بر اثر ویروس آبله میمون دریافت کرده است. با این حال، هیچ مرگ و میری در کشور‌هایی که ویروس، بومی آن مناطق نیست، گزارش نشده است.

سازمان جهانی بهداشت همچنین اعلام کرد از سال ۲۰۱۷، شمار اندکی از مرگ و میر افراد به وسیله آبله میمون در غرب آفریقا رخ داده که با سن پایین این افراد و یا ابتلا به HIV درمان نشده مرتبط بوده است؛ اما شیوع آبله میمون در حال حاضر، خطری متوسط را برای حوزه سلامت عمومی [مردمان]جهان در بر دارد.

سازمان جهانی بهداشت همچنین اعلام کرد در صورتی که این ویروس فرصت پیدا کند تا خود را به عنوان یک پاتوژن انسانی (عامل بیماری زای انسانی) جا بیندازد و در میان گروه‌هایی که در خطر بالای ابتلا به بیماری‌های شدید قرار دارند ( مانند خردسالان و یا افرادی که سیستم ایمنی بدنشان سرکوب شده است) آن زمان است که خطر این بیماری برای سلامت عمومی مردم ممکن است افزایش یابد.

این سازمان از ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی خواست تا از نزدیک مراقب علائمی همچون بثورات پوستی، تب، ورم غدد لنفاوی، سردرد، کرددرد، درد عضلات و کوفتگی باشند و از افرادی که دارای چنین علائمی هستند، آزمایش بگیرند.

آبله میمون، یک بیماری ویروسی نادر، شبیه به آبله است؛ اما طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت از لحاظ بالینی شدت کمتری به نسبت آبله دارد. مدت زمان این بیماری معمولا دو تا ۴ هفته است.

منبع: سی ان ان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ن ش
۲۲:۳۷ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
یک مرتبه انواع بیماریهای دست ساز را وارد کنید تا مردم خلاص شوند بهتر از اینکه زنده باشند و با اوضاع احوال امروزه که کسی نمتواند زندگی خود را به طور ساده زنده بماند بمیریم بهتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
تا به همه کشورها صادرش نکنند ول نمی کنند