مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان سامان داروی هشتم از دریافت مجوز مصرف فاکتور هشت انعقادی نوترکیب ایرانی با نام تجاری سافاکتو AF در کشور‌های C.I.S توسط این شرکت خبر داد.  

دکتر امیرحسین مقصودی گفت: سامان داروی هشتم به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در مسیر حرکت به سمت بازار‌های جهانی توانست به همت تیم خود در حوزه صادرات، فاکتور هشت نوترکیب تولیدی این شرکت را برای نخستین بار در اتحادیه کشور‌های حوزه C.I.S ثبت و در کنار برند‌های مطرح دنیا مجوز عرضه آن را دریافت کند.

شرکت سامان داروی هشتم در سال ۱۳۸۷ تأسیس و پروژه تحقیقاتی تولید فاکتور هشت نوترکیب انسانی برای تأمین نیاز بیماران هموفیلی را در پیش گرفت. سامان داروی هشتم در سال ۱۳۹۴، موفق به تولید اولین فاکتور هشت انعقادی نوترکیب ایرانی شد و با تولید دز‌های ۲۵۰ و ۱۰۰۰ واحدی در سال ۱۳۹۹، سبد تولید این دارو را تکمیل کرد. حالا این شرکت زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی پس از تأمین نیاز داخلی، صادرات این محصول دارویی را در دستور خود قرار داده و موفقیت‌هایی را نیز در این زمینه کسب کرده است.
 
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سامان داروی هشتم گفت: شرکت سامان داروی هشتم پس از تأمین نیاز داخلی به داروی استراتژیک فاکتور هشت ویژه بیماران خاص هموفیلی، رویکرد صادراتی این دارو نیز را نیز از سال ۱۳۹۸ در پیش گرفت و در چند سال اخیر به دنبال توسعه صادرات و همکاری با دیگر کشور‌ها بوده که در این مسیر نیز تاکنون گام‌های ارزشمندی نیز در این حوزه برداشته است.

او گفت: محصول فاکتور هشت نوترکیب این شرکت دانش‌بنیان، آخرین نسل از فاکتور هشت موجود در جهان است که این شرکت ایرانی به عنوان دومین شرکت در دنیا موفق به تولید آن شده است.

کشور‌های C.IS یا همان اتحادیه کشور‌های مستقل مشترک المنافع که در سال ۱۹۹۱ تشکیل شد، عبارت اند از آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، بلاروس، تاجیکستان، روسیه و قرقیزستان و... است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.