معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: تخصیص اعتبارات در حد و اندازه این استان با ۳۷ شهرستان نیست و در بودجه‌بندی کشور هشت شهرستان جدید فارس لحاظ نمی‌شود.

عبدالعلی کریمی در نشست مدیران پاسخگو در محل استانداری فارس گفت: تخصیص اعتبارات در حد و اندازه استان فارس با ۳۷ شهرستان نیست، می‌طلبد که از ظرفیت ۱۸ نفره مجمع نمایندگان فارس برای تخصیص بهتر بودجه استفاده شود.

او گفت: در بودجه‌بندی کشور هشت شهرستان جدید فارس لحاظ نمی‌شود، اعتبارات جداگانه به این شهرستان‌ها داده نشده و لازم است این شهرستان‌ها در بودجه‌بندی کشور در نظر گرفته شوند.

کریمی گفت: اولین اولویت استان فارس آب است که علاوه بر انتقال آب از دریا باید بهره‌وری آب در بخش‌های مختلف نیز افزایش یابد و برای بالا بردن بهره‌وری آب در بخش کشاورزی باید شهرک‌های گلخانه‌ای در سطح استان ایجاد شود.

او، صنعت و معدن را اولویت دوم استان فارس عنوان و گفت: با توجه به ظرفیت بالای استان فارس در حوزه صنعت و معدن جا دارد که برای توسعه این حوزه برنامه‌ریزی شود.

کریمی گردشگری را یکی دیگر از اولویت‌های استان فارس عنوان و گفت: ظرفیت بالقوه گردشگری استان فارس هنوز به صورت کامل بالفعل نشده است و هنوز در این زمینه جای کار زیادی وجود دارد.

او گفت: کشاورزی سال‌ها جزو مزیت‌های استان فارس بوده، اما در حال حاضر به دلیل استفاده نامناسب از منابع آب‌های زیرزمینی با کمبود آب مواجه هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار