کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و زنبورداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی درباره وزش باد را جدی بگیرند.

خانم پروین رفیعی گفت: با توجه به رگبار باران و وزش بادهای شدید به تولیدکنندگان توصیه می شود که نسبت به آماده سازی دستگاه های ضد تگرگ و تنظیم دریچه گلخانه ها اقدام کنند و بنابر پیش بینی گرد و خاک و غبار، زنبورداران کندوها را به مناطق خشک انتقال دهند.

رفیعی می گوید: باغداران با نصب قیم در باغات جدید از شکسته شدن شاخه درختان در برابر وزش باد جلوگیری کنند. همچنین از محلول پاشی و سم‌پاشی اجتناب کنند.

براساس اعلام مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۵۹.۵ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۱۳۳.۱ میلی متر و بلندمدت ۲۲۱.۱ میلی متر است که این امر افزایش ۲۰.۲ درصدی بارش نسبت به سال قبل و کاهش ۲۷.۷ میلی متر دوره نرمال بلندمدت نشان می دهد.

بنابر نقشه های سازمان هواشناسی، امروز تا روز دوشنبه در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل و ارتفاعات گیلان، مازندران، زنجان، قزوین و البرز رگبار باران و در سایر نقاط وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک‌ انتظار می رود.

از روز دوشنبه تا چهارشنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان خیزش گرد و خاک داریم، همچنین طی این هفته در جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نوار شرقی کرمان و سیستان و بلوچستان خیزش گرد و خاک ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار