مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: در راستای معرفی فرهنگ عشایر شاهسون استان، موزه و نمایشگاه دائمی عشایری در گرمی به بهره برداری می‌رسد.

نادر فلاحی گفت: برنامه‌ریزی‌های انجام شده موزه عشایر استان اردبیل فردا در شهرستان گرمی به بهره‌برداری رسیده و برای بازدید عموم مهیا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در جلسه هماهنگی افتتاح موزه عشایر اردبیل با اشاره به اهداف راه‌اندازی موزه عشایر استان گفت: این موزه و نمایشگاه دائمی با هدف ایجاد فضایی برای معرفی جاذبه‌ها، سبک زندگی، آیین‌ها و فرهنگ زندگی جامعه عشایر شاهسون راه‌اندازی می‌شود.

فلاحی معرفی شهدای عشایر، آیین‌ها و رسومی همچون عروسی و عزاداری و طایفه‌ها و تیره‌های عشایر را از جمله بخش‌های این موزه برشمرد و گفت: مطالعات در این زمینه انجام و با جمع‌آوری مستندات لازم تلاش شده تا ظرفیت‌ها و آیین‌های عشایر در این موزه به نحوی شایسته به نمایش در بیاید

او گفت: تمامی مولفه‌های مربوط به آداب، آیین، رسوم، سبک زندگی و نقش جامعه عشایری در فرهنگ و اقتصاد منطقه و نیز معرفی نقش آن‌ها در مرزبانی و حراست از کشور در این موزه ارائه می‌شود تا علاقمندان و بازدیدکنندگان در این زمینه آگاهی لازم را کسب کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل می‌گوید: این موزه نقش اساسی در معرفی جامعه عشایر استان به ویژه برای گردشگران به منطقه خواهد داشت می‌تواند زمینه‌ساز احیای آداب و رسوم و نیز رونق تولیدات عشایر شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار