مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، ترانزیت خروجی از پایانه مرزی پرویزخان از ابتدای امسال تاکنون را هفت هزار و ۶۱۴ تن کالا اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته با ۲ هزار ۸۱۱ هزار تن افزایش ۱۷۰ درصدی داشته است.

فریبرز کرمی تعداد ناوگان ترانزیت خروجی را ۶۸۵ خودرو اعلام کرد و گفت : در پارسال فقط ۲۰۳ خودرو از پایانه مرزی پرویزخان خارج شده اند و این آمار از رشدی ۲۳۷ درصدی برخوردار است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تعداد ناوگان ترانزیت ورودی از پایانه مرزی پرویزخان هفت هزار و ۳۴۴ خودرو است که نسبت به پارسال ۳۲۵ درصد افزایش داشته است و ترانزیت ورودی ۱۹۹ هزار و ۴۶۰ تن است این در حالیست که پارسال ۴۲ هزار و ۱۴۰ هزار تن بوده است و با رشدی ۳۷۳ درصدی روبرو هستیم.

تعداد ناوگان بارگیری شده طی دو ماه سپری شده از امسال از پایانه مرزی پرویزخان به سمت اقصی نقاط کشور ۶ هزار و ۴۲۸ عدد است که این تعداد ناوگان ۱۶۹ هزار و ۶۵۷ تن کالا را ترانزیت کرده و افزایش یک هزار و ۷۶۶ درصدی داشته دارد.

پایانه مرزی پرویزخان یک مسیر امن و ایمن برای صادرات کالا است و بیشترین تجار عراقی رغبت دارند تا از این مرز مبادلات تجاری خود را انجام دهند.

از دلایل گرایش تجار عراقی به انجام مبادلات تجاری از پایانه مرزی پرویزخان هموار بودن مسیر، راه دسترسی مناسب و ارزان‌ترین مسیر برای صادرات و حمل کالا‌های ایرانی است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.