در نظرسنجی انجام شده پس از تیراندازی در مدرسه ابتدایی تگزاس ۸۸ درصد مردم آمریکا موافق بررسی پیشینه افراد هنگام فروش سلاح به آن‌ها هستند.

نشریه هیل نوشت: بر اساس نظرسنجی مشترک «مورنینگ کانسالت و پلتیکو» ۷۳ درصد از افراد فوق تاکید کردند با قوت از لزوم بررسی پیشینه خریداران سلاح حمایت می‌کنند و ۱۵ درصد دیگر گفتند تا حدی از این مسئله پشتیبانی می‌کنند. تنها ۴ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند تا حدی با بررسی پیشینه خریداران سلاح مخالف هستند و ۴ در صد هم گفتند به شدت با این کار مخالفند. ۵ درصد هم گفتند در این خصوص نظری ندارند.

علاوه بر این، ۸۱ صد از پاسخ دهندگان گفتند از شمول بررسی پیشینه برای فروش سلاح به صورت خصوصی و نیز فروش در نمایشگاه‌های اسلحه حمایت می‌کنند. ۸۴ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی هم گفتند با جلوگیری از فروش سلاح به افرادی که متخصصان سلامت روان گزارش خطرناک بودن آن‌ها را به پلیس داده اند، موافق هستند.

این نظرسنجی همچنین به این نتیجه رسید که ۷۹ درصد مردم قویا یا حدودا با ممنوعیت خرید سلاح از سوی افرادی که نامشان در فهرست ممنوعیت پروازی یا فهرست افراد تحت مراقبت فدرال آمریکا قرار دارد، موافق هستند.

در همین حال ۷۵ درصد هم قویا یا تاحدی از ایجاد پایگاه داده‌های ملی با اطلاعات مربوط همه موارد فروش سلاح موافق هستند و ۶۷ درصد موافقت خود را با ممنوعیت سلاح‌های دارای ماهیت تهاجمی بیشتر اعلام کردند.

این نظرسنجی از ۱۹۲۰ نفر از رای دهندگان ثبت نام شده انجام گرفت و ضریب خطای آن دو درصد بود. این پرسش‌ها روز چهارشنبه یعنی یک روز پس از آنکه ۱۹ دانش آموز و دو معلم در حادثه تیراندازی در مدرسه ابتدایی راب در شهر اووالدی ایالت تگزاس کشته شدند، انجام شد.

بر اساس قوانین فدرال در آمریکا، فروشندگان سلاح که مجوز ندارند و به صورت برخط یا در نمایشگاه‌ها فعالیت می‌کنند، مجبور نیستند پیش از فروش سلاح گرم، پیشینه خریداران را بررسی کنند. لایحه موسوم به «قانون بررسی پیشینه» که نمایندگانی از دو حزب دموکرات و جمهوری خواه از آن حمایت کرده اند و بررسی پیشینه افراد را پیش از خرید هرگونه سلاح اجباری می‌کند، بیش از یک سال قبل به تصویب مجلس نمایندگان رسید، اما در سنا متوقف شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
آمریکای متمدن
آخرین اخبار